Inte utlämnad bara för att man kör direktimport

2BIG4U

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
2011, BMW S1000RR
Kör en direktimporterad hoj (importerad av företag).
En BMW S1000RR
Har haft problem med att auktoriserade handlare inte vill ta i hojen med tång, då dom tycker att jag kan åka till landet där den importerats från och få den servad.
Men så fick jag en annorlunda upplevelse...
Var i ett ärende i kontakt med BMW försäljaren i Malmö.
Verkstadschefen sade:
"Det gör väl inget var den kommer ifrån, vi servar och fixar den ju lika bra för det, den är ju tillverkad på samma fabrik som alla andra."
Va? Vilken underbar inställning.
En säljare som råkade vara i närheten sade att det var klart att dom tog hand om mig och min hoj, kanske kunde dom få sälja nästa hoj till mig istället? För jag skulle väl inte ha den i all framtid?

Ja, så olika inställning finns det. Utav tre i Skåne, är man mer än välkommen bara hos en, även om man inte köpt sin hoj där, eller ens i Sverige.
Nu vet jag i alla fall vart jag skall vända mig i framtiden.
 
Tyvärr har man det motsatta problemet, att man är importerad och kör en svensk såld hoj.

Sjukt konstigt att dem ens säger något sådant, undrar varför? Hoj som hoj.
 
Företagen i Skåne är ju inga höjdare. Enda jag tycker riktigt gott om är faktiskt MC huset som har trevlig personal och Claessons i bromölla...
 
Bröderna Nilsson i hbg är riktigt trevliga att ha och göra med. Rekommenderas starkt
 
Anledningen är garanterat att hojen inte blivit såld som ny på Svensk mark där handlarna på så vis gott miste om förtjänsten.För inte är väl hojen sämre som ny för att den t ex kommer från Tyskland ... tvärtom i vissa fall sett ur utrustningssynpunkt.Här ska ju snart sett alla handlare göra minst 1000% vinst bara de går ut och gör en bedömnig på eventuella fel inför en service annars går inte verksamheten runt ... enligt deras egen version. :crash
 
Bröderna Nilsson i hbg är riktigt trevliga att ha och göra med. Rekommenderas starkt

Det instämmer jag på.Trevligt bemötande vid handel av delar över disk och aldrig någon sur min vid undrande frågor. :crash

Körde senast sex mil enkel resa för deras Motul olja som varken MC Huset i Malmö eller Lillemans MC i Lund ens hade som alternativ till sina andra oljor.(Tog det som en behovsprioriterad utflykt). :crash
 
Last edited:
Det verkar ju utomordentligt korkat att tacka nej till affärer om man nu bedriver en MC-verkstad. Spela roll att någon annan sålt den, pengar är ju pengar. Känns mer som en idiotisk princip vissa har.. Be dom fara vetja :arsele
 
Företagen i Skåne är ju inga höjdare. Enda jag tycker riktigt gott om är faktiskt MC huset som har trevlig personal och Claessons i bromölla...

Claessons har jag besökt, vandrat en bra stund medans personalen pratar med varandra och sen vandrat ut igen, fortfarande utan respons. Det har jag inte gjort på varken MC-center eller Oves motor.
 
Marginalerna på nya BMW måste ju vara rätt goda om inte vill ha in några pengar alls på en importerad.
 
Det instämmer jag på.Trevligt bemötande vid handel av delar över disk och aldrig någon sur min vid undrande frågor. :crash

Körde senast sex mil enkel resa för deras Motul olja som varken MC Huset i Malmö eller Lillemans MC i Lund ens hade som alternativ till sina andra oljor.(Tog det som en behovsprioriterad utflykt). :crash

Jag jobbar i helsingborg och bor i Malmö. Om du behöver nåt mer från dom men inte vill köra så kan du säga till mig så kan jag hämta det till dig. Kör ändå den sträckan varje dag. :) Kanske inte så aktuellt nu när säsongen börjar ta slut.
 
Bättre han berättar vilket som gjorde det bra ju...
Tänkte att jag inte skulle behöva nämna några företagsnamn, de flesta vet ju vilka tre i Skåne som säljer BMW nya... Ett är i Malmö, det är endast dom som vill hjälpa till att serva en hoj som inte de själv sålt, sedan kvittar det ju om den är direktimport eller svensksåld.
Och som dom själva sade, jag kommer ju att köpa fler hojar framöver, och då är det ju störst chans att man gör den affären där man vet att man får bra service och trevligt bemötande.
Hur många hojar har inte alla vi här haft, inte är det väl bara en i hela livet, man byter ju då och då, och då vill man göra det där det känns bäst. Varje gång. Ok, jag valde en direktimporterad just denna gången, men det är ju långt från säkert att jag gör det nästa gång. Varför förlora en kund för all framtid, när jag kanske kommer att köpa minst tio hojar till innan jag hänger hjälmen på sin krok för sista gången...
 
Ska man resonera så borde man väl inte serva något annat än de hojar man sålt själv? Idiotresonemang!
 
Det är ju service man tjänar pengar på.
Att sälja en hoj/bil är inte så mycket pengar men att han kommer varje år och servar hojen, köper kläder, hjälmar utrustning osv är pengar.
Och sköter man sig så kommer folk tillbaka.

Första hojen säljer säljaren, resterande är det verkstaden som säljer.
 
det är endast dom som vill hjälpa till att serva en hoj som inte de själv sålt, sedan kvittar det ju om den är direktimport eller svensksåld.

Är detta sant, så är det något som generalagenten borde få reda på. http://www.rforetagen.se/rlicenser/bmw-sverige-ab/

Tror det skulle bli hyfsat förbannade om de fick reda på att en auktoriserad verkstad vägrar serva alla hojar de inte sålt själva.
 
Jag sätter mina pengar på att det är Rille som sade att "Det gör väl inget var den kommer ifrån, vi servar och fixar den ju lika bra för det, den är ju tillverkad på samma fabrik som alla andra.". Har bara bra erfarenheter av de gångar han hjälpt mig med min hoj.
 
Djävla attityd med såna tilltag, har råkat utför det med bil och jag jobbade på en bilfirma som hade den attityd och dess generalagent var likadan VAG, jag ringde våran egen generalagent och frågade efter en instruktionbok till bilen menkille sket i att hjälpa mig bara. Tack.

Hoppas sådana knäppskallar går i kk så man kan få skratta tillbaka.
 
Back
Top