Inte snyggast i Sverige...

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Satt och bevakade internet ett tag idag. Googlade lite efter bilder på ZZR:er och bläddrade lite bland träffarna, döm om min förvåning när jag kände igen en bild lite väl mycket.
Man brukar ju känna igen en standard hoj men här stämde allt lite fööör bra. Eftersom jag är en proffisionell länktestare så kom jag snabbt in till sidan och ser; det är min hoj! i en Polsk databas över motorcyklar! Fattar inget av texten förutom en del siffror, kollar snabbt längst ner om det står något pris för försäljning ;-) Det fanns inte - skönt! Jaja, coolt att min gammelhäst kan vara en dröm någonstans, får en att osökt att tänka på reklamen, "Någonstans i världen är vi snyggast", min hoj är snyggast - i Polen.

/Stephenj :tummenupp

http://www.motocykle.domeczek.pl/prezentacje_moto/kawasaki/zzr1100/zzr1100.htm

Det står faktiskt här att "redan 1995 var den den här bakdelen modern, den rockade helt enkelt. Den lämnade ingen oberörd, inte ens persiennerna och mia. Kawasaki ZZ-R1100 är den fräckaste motorcykeln i världshistorien."

Kolejn± modernizacjê przeprowadzono w 1995 roku. Na desce rozdzielczej pojawi³ siê zegar. Wa¿niejsze zmiany zasz³y w uk³adzie przeniesienia napêdu, zmieniono tak¿e dysze w ga¼nikach co mia³o wp³yw na moc i moment obrotowy. Kawasaki ZZ-R 1100 to motocykl trwa³y i niezawodny.

Skämt å sido. Skulle vara skojigt att se vad det betydde. Men det är väl egentligen något test av hojen skulle man kunna tro.

Kawa rockar! :yoparty

hållundan skrev:
Det står faktiskt här att "redan 1995 var den den här bakdelen modern, den rockade helt enkelt. Den lämnade ingen oberörd, inte ens persiennerna och mia. Kawasaki ZZ-R1100 är den fräckaste motorcykeln i världshistorien."

Kolejn± modernizacjê przeprowadzono w 1995 roku. Na desce rozdzielczej pojawi³ siê zegar. Wa¿niejsze zmiany zasz³y w uk³adzie przeniesienia napêdu, zmieniono tak¿e dysze w ga¼nikach co mia³o wp³yw na moc i moment obrotowy. Kawasaki ZZ-R 1100 to motocykl trwa³y i niezawodny.

Skämt å sido. Skulle vara skojigt att se vad det betydde. Men det är väl egentligen något test av hojen skulle man kunna tro.

Kawa rockar! :yoparty

Just bakdelen är grym! :gnissla Kan du polska?!

Det står fritt översatt:
Nästa vecka skall denna skönhet bli min, men den nuvarande ägaren vet inte om det.
:hihi

Litet intressant är att bildfilerna till ZZR1100-sidan har svenska filnamn, liksom bildfilerna till (alla?) andra hojar på samma site. En svensk/polsk hojentusiast...? :va

69:an skrev:
Litet intressant är att bildfilerna till ZZR1100-sidan har svenska filnamn, liksom bildfilerna till (alla?) andra hojar på samma site. En svensk/polsk hojentusiast...? :va

Som sagt, det är ju bilder på mn hoj, tagna utanför Mcpoolen vid Ankdamsrondellen i Solna...tror inte heller det heter framhjul på polska :rolleyes:

..jaså du såg att det var just din gamla hoj i Polen? ...vadå, det syntes pålacken? :hihi

Jag vet.. torr humor men va fan.. kunde inte låta bli.. :D

Zee skrev:
..jaså du såg att det var just din gamla hoj i Polen? ...vadå, det syntes pålacken? :hihi

Jag vet.. torr humor men va fan.. kunde inte låta bli.. :D

Haha, ett gammalt skämt men timingen är det humorn hänger på, bra där Zee! :lol

Det står lite om fördelar och nackdelar med hojen. Ganska mycket om luftintagen bla. och dess effektförhöjning av hojjen. En av dom "otroliga" förbättringar va när klockan kom :) Annars va väl kontentan att det va en ganska bra hoj men med en dålig framdämpare......ungefär.

/

Nysse skrev:
Det står lite om fördelar och nackdelar med hojen. Ganska mycket om luftintagen bla. och dess effektförhöjning av hojjen. En av dom "otroliga" förbättringar va när klockan kom :) Annars va väl kontentan att det va en ganska bra hoj men med en dålig framdämpare......ungefär.

/

Klockan?! måste jag köpa till tydligen, är ju helt sunkig utan!

Dålig framdämpare? Förutom dom fyra packbox bytena jag har gjort tycker jag den funkar riktigt bra. Senast fick jag kommentaren "Avtorkad i vittnes närvaro" under besiktningen och inget i protokollet, tom dom börjar förstå att det ska vara så där... :rolleyes:

Det står att dom förbättrade framdämparna bla byte av fjädrar. Men det är en allmän beskrivning av modellen och dess utveckling mm.
/

Nysse skrev:
Det står att dom förbättrade framdämparna bla byte av fjädrar. Men det är en allmän beskrivning av modellen och dess utveckling mm.
/

Inte en annons alltså? Det känns ju bra, annars hoppas jag dom får riktigt bra för den, trots att den saknar klocka.

Egentligen står där bara det som brukar stå i brochyrer.

Första versionen av ZZR1100 har fabrikskod ZXT10C... bla bla.. 148 hkr.. 0-100 2,9s.. sporttouring.. ny teknologi Ramair.. 1993 ny version... 180 bakdäck.. Större tank 1993, från 20 till 24 liter bla bla Tekniska data.

majtii skrev:
Egentligen står där bara det som brukar stå i brochyrer.

Första versionen av ZZR1100 har fabrikskod ZXT10C... bla bla.. 148 hkr.. 0-100 2,9s.. sporttouring.. ny teknologi Ramair.. 1993 ny version... 180 bakdäck.. Större tank 1993, från 20 till 24 liter bla bla Tekniska data.

Tänk vad många som kan polska på Sporthoj iallafall - Imponerande!

Skrev i gästboken och undrade var han hade fått bilderna, men jag lär inte få något svar tror jag.... :rolleyes:

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien