Inte så vettigt i Anderstorp heller...

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
köp upp marken intill, anlägg stugby för att hyra ut framförallt till tävlingar fast även annars.

Kör en takeover på den klagande grannens mark helt enkelt.



//håkan
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
köp upp marken intill, anlägg stugby för att hyra ut framförallt till tävlingar fast även annars.

Kör en takeover på den klagande grannens mark helt enkelt.



//håkan

Grannen själv ville ju bygga en stugby sa dom ju i inslaget. Vafan är problemet då? Bygg en stugby, och hyr ut alla stugor varje tävlingshelg. Då kan dom ju tjäna pengar på motorbanan istället, så kanske det bli ett annat ljud i skällan sen. Då vill dom säkert ha flera tävlingar och bullerdagar istället...


Annars, som Håkan sa, köp ut grannen då.
Seriöst, vad kan en villa där ute bredvid banan kosta?
En snabb överslagsräkning på dom husen som just nu ligger ute på hemnet i närheten av banan ger ett snittpris på under miljonen.
Ge grannen ett bud på en miljon, så är det ju bara köpa upp huset och hyra ut det till nån som inte klagar på ljudet. Klagar dom, så är det bara vräka dom och ta in en annan hyresgäst... :tummenupp
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Vart var Fiverstället eller Fiverjackan?:7peta

På vintern jobbar jag på AMAB. Förresten, jag tror att jag såg dej i din jacka 1 gång under hela 2008....

Grannen själv ville ju bygga en stugby sa dom ju i inslaget. Vafan är problemet då? Bygg en stugby, och hyr ut alla stugor varje tävlingshelg. Då kan dom ju tjäna pengar på motorbanan istället, så kanske det bli ett annat ljud i skällan sen. Då vill dom säkert ha flera tävlingar och bullerdagar istället...


Annars, som Håkan sa, köp ut grannen då.
Seriöst, vad kan en villa där ute bredvid banan kosta?
En snabb överslagsräkning på dom husen som just nu ligger ute på hemnet i närheten av banan ger ett snittpris på under miljonen.
Ge grannen ett bud på en miljon, så är det ju bara köpa upp huset och hyra ut det till nån som inte klagar på ljudet. Klagar dom, så är det bara vräka dom och ta in en annan hyresgäst... :tummenupp

Vi pratar inte om en villa i skogen utan om en skogsfastighet med 5 boningshus och en jävla massa skog. Han är bjuden 15 mille och tackade nej på stående fot.
 
Last edited:

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
Kom grannen dit före eller efter det att banan byggdes?

Jag tycker att det är en jävla skillnad.
En snubbe flyttade in bredvid stålverket SSAB i Borlänge och blev överaskad över att det även lät om kvällarna. Han gick och gnällde och ylade vilket gjorde att verket fick dra ner viss verksamhet på kvällar och nätter! Seriöst, är det bra för Sverige?
Är det inte märkligt att flytta dit och sen klaga för att man inte har haft koll på läget? :va

En annan fundering jag har är hur mycket en vanlig landsväg låter egentligen? Lastbil vid förbifart?
Jag bor vid en mindre genomfartsväg, 50km/h, och den bullrar och låter ganska mycket om man tänker på den. Det låter absolut för mycket för att sova i rummet som vätter mot vägen. Jag kanske skulle be kommunen att dra vägen bredvid en annan granne istället..

Hur mycket låter en fotbollsmatch på stadion?

Jag blir så jävla trött på hatet mot motorsporten. Samhället ska vara tackasamt att vi omsätter så in i h-vete med pengar. :arsele

Edit: Och tåget, hur mycket låter inte det. Dygnet runt, året runt..
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top