Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad i helvete, nu glömde ju jag av mig och skänkte ett klick till den kulturrelativistiska skitgenusblaskan.![]()
Vad i helvete, nu glömde ju jag av mig och skänkte ett klick till den kulturrelativistiska skitgenusblaskan.![]()
TS ska kopiera vad som står på sidan och sedan lägga till länken. Eftersom det inte var gjort här klickade jag inte på länken!![]()
Ett kriminellt mc-gäng från Partille har hjälpt den rara blomman klockgentiana att sprida sina fröer. De har nämligen kommit över ett illegalt lass med paketerade fröer från baltländerna.
Blomman är inte bara sällsynt, den har också den märkliga egenheten att den behöver bli förstörd för att överleva.
Den kriminella klubben fick därför en diskret förfrågan av en numera avsatt politiker i fjol om de kunde tänka sig att köra runt på grannens åker där klockgentianor växer vid Åkersjön på gränsen mellan Partille och Göteborg i syfte att göra jordspår så att gräset skulle försvinna och lägga jord och sand i dagern.
Ett år senare står det nu klart att slalomhojandet var lyckat och antalet stänglar har ökat från 36 till 55. Dessvärre väntar dryga böter till klubben samt dagsböter till politikern.
”Det är glädjande att vi kan se ett resultat efter en så enkel åtgärd”, säger biologen Emil Nilsson på park- och naturförvaltningen i Göteborg i ett pressmeddelande.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |