Inte hälsa = Varning?

• Thread starter Thread starter Aragorn
  • Start date Start date
För att varna för polis brukar jag sträcka upp vänsterarmen rakt upp
och rotera den i en cirkel.. hajar ni?
För att visa att det är saftblandare längre fram....

För att visa att någon inta har halvljuset på så släcker man sitt egna
halvljus och tänder det igen...

Såe.. vad vinner jag?

emullo skrev:
2401758

Men jag då? Jag som inte KAN stänga av ljuset utan verktyg :rolleyes:

Chronic skrev:
2401757 Bara en liten detalj, på sextiotalet när hojarna snittade 40 hk så var säkert plus eller minus 5 hk rent livsavgörande. Med 100 hk + på "alla" hojar så kanske inte kamöppningstiderna är på agendan dagligen. Sen så pajar ju inte hojarna längre så då måste man prata styling och varmkorv?
Jodå, hos vissa grupper inom mc-kollektivet är fortfarande motorintresset centralt och levande.
Däremot har det tillkommit en hel drös motorcyklister som vare sig kan eller vill lära sig hur en hoj fungerar, utan lämnar in densamma och betalar för en service mer pengar än de tjänar på en vecka. För DEM är andra ämnen än motorcyklar viktiga att dryfta när man gör en paus under åkturen.
Jag säger inte att de har fel i SITT sätt att tänka och bete sig, men de hade varit jäkligt udda fåglar som motorcyklister på 60-talet. :tungan

emullo skrev:
2401800 Du får ha en liten gardin framför som du drar fram och tillbaka.. :)
Tack för tipset :tummenupp

Last edited:
Trevligt att när man möter andra hojåkare så är det oftast att man stannar och snackar. När jag besiktade hojen sist så var det ett annat mc gäng där,,man snackar kollar in varandras hojar.
Det tycker jag gäller oavsett var man möts, med hojarna.

Kommer man med en Volvo så är det inte samma sak, där saknas gemenskapen, bara ett sätt att ta sig fram på.

emullo skrev:
2401758 För att varna för polis brukar jag sträcka upp vänsterarmen rakt upp
och rotera den i en cirkel.. hajar ni?
För att visa att det är saftblandare längre fram....

Såe.. vad vinner jag?
Fick den signalen av ett MF häromdan och lite längre fram stog faktiskt Hasse Batong och glodde elakt..:tummenupp

men är man hälsar på en mötande mc-polis då?
Eller är det bara jag som gör det?:va

tuppjuck skrev:
2401743 Samma här, inte många alternativ att välja på. Men ett blink på 30-väg tolkar jag annorlunda som ett blink på 90-väg. Knappast poliser på 30-väg, snarare att jag glömt lyset (eller så tror den mötande att jag glömt blända av eller ngt). På 90-väg är det troligare att man möter polis än att man glömt lyset.

eh...om någon blinkar åt dig när du närmar dig en 30 sträcka så vore det nog smartare att sänka farten än att kontrollera ljuset.

elwe skrev:
2401822 Jodå, hos vissa grupper inom mc-kollektivet är fortfarande motorintresset centralt och levande.
Däremot har det tillkommit en hel drös motorcyklister som vare sig kan eller vill lära sig hur en hoj fungerar, utan lämnar in densamma och betalar för en service mer pengar än de tjänar på en vecka. För DEM är andra ämnen än motorcyklar viktiga att dryfta när man gör en paus under åkturen.
Jag säger inte att de har fel i SITT sätt att tänka och bete sig, men de hade varit jäkligt udda fåglar som motorcyklister på 60-talet. :tungan

Tack för tipset :tummenupp

Motorerna har blivit lite mer avancerade och det finns faktiskt människor som tjänar tillräkligt för att inte behöva skruva i sina hojar själva. Det betyder inte att deras intresse för mc åkning är mindre än någon annans!

Last edited:
Tjaa, jag mötte en MC (kromsläde dessutom), han gjorde en rörelse med armen och höll handflatan 20 cm över marken och pekade ner i backen...

Jag undrade lite vad han menade, men när jag kom runt kröken fattade jag... fast som tur är så körde jag laglig hastighet precis som vanligt...:tummenupp

Ska tillägga att jag dessutom körde bil... så han var hygglig...

Snuten längre fram=höj handen o cirkla med handen,ljuset eller blinkers glömt/eller på =peka på ERA lyse.

Thats all folks........

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...