Inte fått mitt regbevis än, hur göra på uppkörning?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Tjena!

Hämtade ut min nya hoj, men jag har fortfarande inte fått mitt regbevis från Honda.

Jag har ett häfte med besiktningspapper (25 kw strypt från Honda), och dessutom ett specifikationspapper på hojen (står vad för typ av hoj, regnummer, effekt... osv från Honda).

Kommer de vara snälla och låta mig köra? Jag får förklara situationen för dem, vad tror ni?

Du åker eller ringer till vägverket och begär ett Utdrag på regbeviset. hade jag och funka perfa!

Det vore ju fan om nu detta skulle hindra din uppkörning efter vad du varit med om tidigare.. Håller tummarna iaf!

Det vore ju fan om nu detta skulle hindra din uppkörning efter vad du varit med om tidigare.. Håller tummarna iaf!

Jag får ju böna och be, jag har allt som behövs för att bevisa att den är på 25 kw.

Angående att kolla på mobilen, farsan och alla andra på uppkörning förra året hade med sig regbevis... om det nu räcker med en mobil osv, varför fortsätter folk med regbevis?

Säljaren måste kunna fixa det åt dig om inte vv gör det.

Dom har väl originalregbeviset och alla papper på strypningen(har för mig det var så?).

Henrik

Säljaren måste kunna fixa det åt dig om inte vv gör det.

Dom har väl originalregbeviset och alla papper på strypningen(har för mig det var så?).

Henrik

Har papper på strypningen och allt annat förutom regbeviset. Men fan hojen är ju påställd och allt det.... räcker väl att kolla med mobilen egentligen.

Vad har du att förlora? bara dra dit och hoppas :tummenupp

1500 kronor.

Last edited:
VV killen(uppkörningsinspektören)har nog tillgång till de uppgifterna via nätet,en vanlig dödlig kommer åt dom med antingen behörighetskoden(som står på just regbeviset) och regnr. eller e-leg och regnr.

Edit. Eller bara genom regnr.

Henrik

Last edited:
VV killen(uppkörningsinspektören)har nog tillgång till de uppgifterna via nätet,en vanlig dödlig kommer åt dom med antingen behörighetskoden(som står på just regbeviset) och regnr. eller e-leg och regnr.

Henrik

Ja, behörighetskoden saknas.

E-leg och regnr... vems e-leg behöver de då? Måste ju fixa mitt e-leg på deras dator då.

Ja, behörighetskoden saknas.

E-leg och regnr... vems e-leg behöver de då? Måste ju fixa mitt e-leg på deras dator då.

Editerade förra inlägget,det räcker med regbevis för att få alla fakta.

www.vv.se snabblänkar,körkort och fordonstjänster.

Henrik

Blir dom tvugna till om dom själva inte klarar av att få iväg ett papper ur en databas på mindre än en vecka!

Annars,gör en Amerika,stäm dom!

Henrik

Hej du behöver ej vara orolig.Han ringer och kollar att hojen är ok, att ha med ett regbevis tar helt enkelt kortare tid för förarprövaren att kolla hojarna.

Mvh jobbar med Mc-körn.

Har du inte regbevis med dig och av en bra anledning som det där så säger du det åt inspektören. Han kommer då ringa in till vägverket och begära uppgifterna av dom. Du kommer inte kuggas bara för du inte har papprerna, däremot om det inte finns rätt uppgifter hos vv kan du få det tungt, men dom ska väl stämma antar jag?

Som sagt han ringer och kontrollerar, se bara till att hojen är försäkrad och påställd så har du inget att oroa dig för och glöm INTE legitimationen :)
Lycka till

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage