Inte direkt mc, men jag var tvungen....

Många av de där spelen har en högre BNP än vissa länder (omräknat spelvalutan och vad den säljs för i $ på e-bay).

SSB skrev:
2554518 Många av de där spelen har en högre BNP än vissa länder (omräknat spelvalutan och vad den säljs för i $ på e-bay).

helt sjukt

CJ900RR skrev:
2554374 jag har 4 vänner som är helt fast i wow. tre av dom jobbar, sedan åker dom hem och spelar fram 2 på nätterna. den sista snubben jobbar inte. han sa upp sig när spelet kom ut :näsblod

va ska man göra ? hälla öl idatan ?

Last edited:
Det där var faktiskt inget.. Jag såg en Tibia-gubbe som gick för 54 000 på Ebay. Var gissningsvis en Amerikan som köpte den

Starstriker skrev:
2554227 Hohoho. Vad kul det vore att lura av snubben hans virituella gubbe och bara formattera den. Det ligger nog många timmars spelande bakom den där,
Kan säkert ligga kring 100 dagars speltid på den om inte mer.

Jag har just slutat spela förövrigt, undrar om det är värt att sälja skiten?

Last edited:
Finns en film där barn får spela 12 timmar hos dagen hos en snubbe i utbyte mot mat och sovplatts.
Han hade en jäklans massa datorer och hemlösa barn som spela åt han.

Detta var i Kina.

finns många kinesfarmare, säkert "slavar" också men det är jävligt många kineser som tjänar jävligt bra på det om man tänker på hur mycket de tjänar där. Vet en svensk som livnär sig på att farma guld i sverige. Han får spela rätt mycket per dag men det går ju runt iallafall.

Jag menar då inte att han gräver guld i de svenska fjällen utan att han bor i sverige och tjänar sina pengar på att spela wow.

"Spelet" Second Life, en paralell datavärld där man gör allt man kan göra i den här världen, fast framför datorn.

Man handlar med mark, konst, dagligvaror etc etc.

Det finns shackklubbar som har träffar i Second-life, det finns även en Ö som är köpt av ett företag som har hand om barn som har svårt att umgås, på den Ön träffas och umgås de med samma problem.
http://secondlife.com/whatis/

Omsätter otroligt mycket pengar i "den riktiga" världen, får man inget "jobb" eller kan tillverka saker i Second Life kan man köpa Second Life pengar för riktiga pengar, så även när man säljer, man kan ta ut sina Second Life pengar i riktiga pengar...

//håkan

SSB skrev:
2555598 MC-entusiaster skall nog inte kommentera det prisvärda i någon hobby :D

:fakta :rofl

Däremot skulle man kunna anmäla annonsen till Blizzard som då kommer att stänga av accountet och killen kommer förlora alla sina gubbar. Det är inte tillåtet att sälja konton och gubbar från WoW och straffet är att de spärrar kontot. Surt sa räven... :hihi

imaster skrev:
2555669 :fakta :rofl

Däremot skulle man kunna anmäla annonsen till Blizzard som då kommer att stänga av accountet och killen kommer förlora alla sina gubbar. Det är inte tillåtet att sälja konton och gubbar från WoW och straffet är att de spärrar kontot. Surt sa räven... :hihi
Frågan är väl däremot varför man skulle göra det?

honkiie skrev:
2555683 Frågan är väl däremot varför man skulle göra det?

Av samma anledning som man skulle köpa kontot och radera gubbarna - som Starstriker föreslog...

Låt folk hållas, vill de betala för det så låt dem göra det, jag lägger (alla) mina pengar på hojen istället...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg