Inte bara motorbanor som har problem...

Skjutbanor har också problem med bullret, skytteklubben i min hemtrakt fick väldigt restriktiva skjuttider sedan kommunen huggt ner massa träd strax bakom skjutbanan i skjutriktningen, de var tydligen bullerdämpande på något vis, för efter det börjades det klagas som fan från en nyinflyttad sommargäst.

Efter diverse mätningar så fick vi knappt skjuta 6,5mm sen. Nu var det några år sen, men juniorverksamheten och verksamheten i övrigt blev väldigt mycket mindre, bara för att en sommargäst som bosätter sig bakom en skjutbana som stått där i väldigt många år vill ha det knäpptyst.

Skjutbanor har också problem med bullret, skytteklubben i min hemtrakt fick väldigt restriktiva skjuttider sedan kommunen huggt ner massa träd strax bakom skjutbanan i skjutriktningen, de var tydligen bullerdämpande på något vis, för efter det börjades det klagas som fan från en nyinflyttad sommargäst.

Efter diverse mätningar så fick vi knappt skjuta 6,5mm sen. Nu var det några år sen, men juniorverksamheten och verksamheten i övrigt blev väldigt mycket mindre, bara för att en sommargäst som bosätter sig bakom en skjutbana som stått där i väldigt många år vill ha det knäpptyst.

Haha, sånt är så jävla typiskt. Kommunen borde säga: Bosätt dig inte vid en skjutbana om du vill ha knäpptyst, idiot!
Alltid lika kul när nyinflyttade börjar klaga... Varför köpte de stället från början?

Fan att jag inte visste det när jag bodde brevid kyrkan, då jävlar skulle kyrkklockorna ha tystnat för all framtid.

För ingen kan väl påstå att jag borde ha räknat med lite klockrigning i klockstapeln utanför sovrumsfönstret?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT