Inte bara MCförare som smiter från kontroller

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
som sagt inte bara MC förare smiter från poliskontroller..

http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/story/0,2789,1116818,00.html

Snöpligt slut på biljakten

Polisbilen hamnade i villaträdgård
En biljakt slutade i en villaträdgård – åtminstone för polisbilen.
Fartsyndaren som jagades lyckades däremot smita från platsen.
– Det handlar om en olycka. Kollegerna uppges vara okej, säger vakthavande vid Malmöpolisen till aftonbladet.se.
Det var vid en fartkontroll i Haboljung som en bil vägrade stanna på polisens uppmaning. Man tog upp jakten, som ska ha gått i upptill 130 kilometer i timmen.
I Bjärred fick den dock ett snöpligt slut.
– Bilen svängde in på fel sida refugen vid några rödljus vid en t-korsning. Polisbilen hann inte med utan brakade genom häcken, säger ett vittne till sydsvenskan.se.
Fartsyndaren kom undan.
Polisbilen kommer nu behöva bärgas från trädgården.

bilbuske210.jpg

3046212 som sagt inte bara MC förare smiter från poliskontroller..

http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/story/0,2789,1116818,00.html

Snöpligt slut på biljakten

Polisbilen hamnade i villaträdgård
En biljakt slutade i en villaträdgård – åtminstone för polisbilen.
Fartsyndaren som jagades lyckades däremot smita från platsen.
– Det handlar om en olycka. Kollegerna uppges vara okej, säger vakthavande vid Malmöpolisen till aftonbladet.se.
Det var vid en fartkontroll i Haboljung som en bil vägrade stanna på polisens uppmaning. Man tog upp jakten, som ska ha gått i upptill 130 kilometer i timmen.
I Bjärred fick den dock ett snöpligt slut.
– Bilen svängde in på fel sida refugen vid några rödljus vid en t-korsning. Polisbilen hann inte med utan brakade genom häcken, säger ett vittne till sydsvenskan.se.
Fartsyndaren kom undan.
Polisbilen kommer nu behöva bärgas från trädgården.

bilbuske210.jpg
haha!
men shit, det är ju typ 2km härifrån..:hihi

Ganska kul , med tanke på att det bara bor pansionärer i dem områdena..
Kan tänka mig deras min när dem rullar runt med rullatorerna och plockar ogräs och klipper sin pedantsköttgräsmatta och en polisbil kommer farande genom häcken..hoppas inte dem fick hjärtattacker bara..:gnissla

(dock bra att jag såg detta, för habo ljung är inte ett ställe där mc förare håller igen på gasen..70 väg, men bred som en 3fils-motorväg och spikrak..)

Vi måste nu samla oss och känna medlidande med poliskonstaplarna

Jag känner att en fond som vi alla kan lägga stålar i för att hjälpa dom tebax till livet har en plats

Att bli frånåkt betyder inte att dom e klantar - men vi måste alla hjälpa dom på traven efter en sån här sak - fruktansvärt bedrövligt

Glöm inte att i den polisbilen så satt det en liten polis och HÖLL I SIG I BARA HÄNDERNA! Idag, 2007.

Fy f-n vilken tur att det inte var några lekande små-ungar på andra sidan den häcken säger jag bara. Köra okontrollerat fort i tätbebyggt område är inte ok! Inte ens om man har uniform och blå-vit bil! :mad:

//KaliZ

3047085 Fy vilka hastigheter det är så man undrar hur de överlever dessa gigantiska farter.
Förbjud polisbilar som går så fort de är ju farliga....:tummenupp
Mm jag körde fortare på halkan idag tom :hihi

Körkurs till poliser kanske vore något? riskanalys kurs? Gratis bandagar? :rofl

Glöm inte att i den polisbilen så satt det en liten polis och HÖLL I SIG I BARA HÄNDERNA! Idag, 2007.

men vafan, jag går omkring lite varstans varenda dag och jag håller inte i mig alls! inte med en enda liten hand! till fots! ska det vara så!? idag, 2007!?:confused:

Herregud, en FARTSYNDARE!!! De borde utrusta bilarna med kanoner och kulsprutor på taket.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing