Insugsstrypning

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Hammet skrev:
om exp. kammaren kommer tidigt är det en lågvarvig krök och kommer den sent är den en högvarvigare, högre varv=högre effekt uttag :)

Och det verkar ju så på bilderna, att kammaren kommer senare på min än på orginalsystemet från geiwiz :banana
Men kan man dra någon slutsats än? :huvet
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
NatoN skrev:
Och det verkar ju så på bilderna, att kammaren kommer senare på min än på orginalsystemet från geiwiz :banana
Men kan man dra någon slutsats än? :huvet

ja det bör ju vara ett effektsystem......
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Hammet skrev:
om exp. kammaren kommer tidigt är det en lågvarvig krök och kommer den sent är den en högvarvigare, högre varv=högre effekt uttag :)

Hörrudu hammet, nu har ja snackat med en annan snubbe och han säger att det är tvärtom hörrudu.. att om kammaren kommer tidigt så är det en högvarvig krök och om den kommer sent så är det en lågvarvig..

Så hur är det nu? :confused:
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
NatoN skrev:
Hörrudu hammet, nu har ja snackat med en annan snubbe och han säger att det är tvärtom hörrudu.. att om kammaren kommer tidigt så är det en högvarvig krök och om den kommer sent så är det en lågvarvig..

Så hur är det nu? :confused:

hmmmm, nu blev jag osäker...
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
På ett effektsystem till min gamla moppe kom expansionskammaren tidigare än på orginal.
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
cRoC skrev:
På ett effektsystem till min gamla moppe kom expansionskammaren tidigare än på orginal.


jämförde lite orginalsystem med trim puffror nu och endel kommer tidigare och endel senare än orginal röret.....men det är ju expansionskammarens utformning det ligger i också
 

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
helsingborg-ekeby
Hoj
BMX
spelar inte allt roll?
hur grov förtsa delen är, hur tidigt expansionslådan kommer,
hur tjock röret är, som går mellan ljuddämpare o den andre.....
o sen skiljer det sig väl från mc till mc, helt beroende på hur dom är körda o servade..... har ja fel eller en smula rätt?? :confused: :confused:
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
hbg_speedster skrev:
spelar inte allt roll?
hur grov förtsa delen är, hur tidigt expansionslådan kommer,
hur tjock röret är, som går mellan ljuddämpare o den andre.....
o sen skiljer det sig väl från mc till mc, helt beroende på hur dom är körda o servade..... har ja fel eller en smula rätt?? :confused: :confused:

Jo du har rätt. Självklart är det många faktorer som spelar in, många nämnde du också. Jag tänkte att det kanske finns nåt generellt på de felsta effektsystem lixom. Men jag skickade och frågade ett ställe som säljer begagnade effektsystem till 125: or i Tyskland och dom sa att "it looks as a jolly moto racing pipe"
Så jag kör väl på att det är det :)

EDIT: frågade geiwiz också, och de tyckte med att det verkade vara ett effektsystem. De sa också att om det inte står aprilia på, så är det inte orginal, och det står inte det =)
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top