Insugsgummi till rs 38:or på en gixxer 1100 wr

hosku

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2012
Hoj
gixxer 1100 94:a
har införskaffat en rad med rs38 :or till min gsx r1100 wr.
nu till frågan.. vad har ni för nöffra på era insugsgummin till dem?
original var en aaning för stora :(
mvh finnen

För stora!?!? Jag bytte på min (gsx 1100F) till samma brygga och fick skaffa större insugsgummin?:confused:

Nu satt det iofs 34:or på min tidigare och det fungerade inte för mig att "töja" till 38:orna. Tror jag har numret på de jag skaffade men det verkar ju som att de inte är rätt för dig då.

Edit: Mina art nr är 13101-40C00. (13102 -1303 och 1304 som första nummer i den raden) Jag tror det är original.

Last edited:
tror original e 40:or. skiljer flera mm i diameter.
sen passade de inte i hålen heller.. dvs de var inte centrerade.. bryggan för kort. inte mycket men dock.. fick tvinga dit dem men det gick inte o spänna åt..

En annan sak som jag letade länge efter var de slangklämmorna som behövdes till 38:orna. Fann det ingen stans. Hittade några snarlika hos Yamaha sisjön i Gbg.
De hade dom som "diverse slangklämma" och inte till någon specifik hojmodell sas. "Braigasen" hade inte sådana heller.

tackar :)
du kommer möjligtvis inte ihåg priset? mellan tummen o pekfingret :)

tackar :)
du kommer möjligtvis inte ihåg priset? mellan tummen o pekfingret :)

Utan att vara säker nu då, så har jag för mig, att de gick på 2-300 per styck. De har inget vakumuttag på något av gummina så det löste jag med att byta bensinkran till en ballofix på min.

Innan du köper någonting över huvud taget, så bör du veta att c/c måtten mellan fögge 1 & 2 , mellan 2 & 3 samt 3 & 4 gör att Mikuni RS-seriens föggar inte passar på GSX750/1100RW 92-98.
Innan du ens funderar på insugsgummin och verkligen vill använda RS-föggarna så behövs en ny trottelarms-axel och två nya konsoler som håller förgasarhusena på plats.
Been there, done that....

Risken att göra som jag sett andra gjort, har deformerat föggarna å kröker konsolerna med att klämma åt satan med slangklammor mot insugsgummina trots att de inte centrerar.

Och letar du insugsgummin är de viktigt att kolla c/c mått så du inte råkar ut för att de inte passar.

Till den vattenkylda 750/1100 RW är de annars bara Mikuni TMR-41 och Keihin FCR41 och 93 som passar (Keihin under förutsättning att bryggan e gjord till just RW, de finns fler passningar)

Se de här som info av en som har en 94:a 1100 RW med egenombyggd RS40 brygga.

aah.. ok..
efter "rekommendation" från motospeed så har jag införskaffat mig rs38:or. köpte iofs inte av dem utan importera från usa. dessa har tydligen suttit på en gsx r 1100 streetbike men årsmodellen har jag inte en susning om:(
enligt motospeed skulle 92:ans gummin passa.
jag måste fördjupa mig i saken..
vad kosta ombyggnaden av dina knasare?

mvh marko

Hejsan
Är du absolut säker att du i kontakten med "Speeden" talade om att du har den vattenkylda 1100RW?
Och en 92:a har BST40:or liksom RW:n å kommer att glappa på 38:or.
Undrar om inte 89-90 hade BST38:or, kolla om dessa har samma c/c som 91-92 som då enl. "Speeden" ska passa (fast om de rekomenderat något som e fel e ja osäker på, man måste mäta).
Visst, de går att klämma ihop, men kommer att ligga i spänn så de kommer sprickor som ett brev på posten efter lite körning.

Min ombyggnad kostade en 8mm silverstålämne på clas olsson och en mindre alu L-profil å ett antal timmar med å borra å gänga... men de e ju å passar på gummina direkt RS40
Inget jag gör om.
Kanske de finns nån här på sporthoj som kan hjälpa till?

Jag testade en 38 brygga som ja sedan använde på en 89:a..

c/c måtten på bryggan du har e 77-93-77
c/c på rw e 85-90-85

De finns en microskopisk chans att den e ombyggd, om den suttit på en RW.
Men de tar du enklast reda på att rycka bort din orginalbrygga å lägg dom mot varandra så ser du om de passar c/c eller skiljer.

mailade till dem om gummina.. frågade ifall de har såna som passar till min hoj..
svaret var att de tyvärr inte har.
följdfrågan var ifall de visste vart o vilka jag behöver o då fick jag svaret att OM han inte missminner sig så passar 92:ans gummin..så jag beställde på vinst o förlust.... mycket riktigt. de passa utmärkt på knasarna men sen vart allt annat fel...

beställde insugsgummin från england "halva priset mot sverige".
ut o strippa moppen på gamla delar.. vid montering av gummina såg jag att det inte funkar alls för hålet till insuget e ovalt i toppen men gummina runda....
bara te o skruva tebax allt igen.
skickar tebax prylarna idag o inhandlar lite silverstål o aluprofil istället...
med lite finska svordomar o några liter kaffe ska jag nog få dit dem!!!

om nu någon från motospeed läser detta så e det absolut inte nån kritik mot dem!!!!
vet att de gör guld jobb o därför rådfrågar jag dem..
men jag e en otålig impulsiv finnjävel som brukar göra fel tills det blir rätt :)

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort