Insugs trattar Yoshimura

UFFE ISAKSSON

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSXR1000-05
Undrar om det gör något på effekten med sådana trattar?Är dom dyra?Hojen det gäller är en gixxer 1000-05

Långa trattar (original) ger ett brett effektregister som passar gatan och oss normala dödliga. Korta trattar flyttar upp effektregistret högre upp och varvtalshöjningen kan ge lite mer effekt, men du tappar i botten och mellanregistret, dvs det du använder på gatan...

Har du helsystem och PCIII:a så kan det ge lite grann beroende på avgassystemets utformning. Helst skall du ha portat, höjt kompet och satt i andra kammar som flyttar upp registret innan du byter trattar...

ang trattar

:D Jag monterade på 4st trattar till minR1 04.dessa var nog 3ggr så långa som orginal.
Slipon och powercommander och jag fick 10hk mer mellan 6-11000:yoparty rpm...toppeffekten ökades bara med 1hk:gnissla Det beskrevs i titigare inlägg.
Dvs jag är mkt nöjd med detta.
Men framför allt så fick jag 15Nm mera på samma varvtal.:yoparty
Slö R1 blev stark!!!

Men om jag inte minns fel så sitter där 2korta trattar och 2 långa trattar på suzuki K6 i allafall..

Nu har jag helsystem och fick lite till ca 3hk+3Nm.knappt lönt men jag fick mitt gratis!!!!:D :D :yoparty

Igår hämtade jag min nya gsx-r k8 sen jag lyckats förhandla mig till yoshi slipon och en lite billigare powercommander IIIUSB. Den hade original 161 hk på bakhjulet står det i deras mätningar och när dom var färdiga så 179,61 hk på bakhjulet, enligt säljaren runt knappa 200 hk i motorn vilket är oväsentligt. Extremt nöjd med den är jag i alla fall.:)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti