Instument funderingar

sven-anders

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
gpz 1100-81
Tjaba! har haft lite funderingar på och byta instrumentpanel till något snyggare på min gamle kawa 1100 eller bygga något själv funderade över hur det blir om man köper en vanlig universal varvräknare till bil då måste man nästan ha en som man kan välja att man har 8 cylindrar på va iom att man har 2 pickuper på vevaxeln så tänder väl hojen dubbelt så många gånger som en 4 cylindrig bil fast hälften av tändningarna i blindo eller har jag rört ihop det förmycket nu i mitt lilla huvud :kocko både hasteghets mätare och varv är elektroniska på min hoj,alternativet vore ju o gå och kolla lite på en mc skrot o se vad dom har för instrument paneler kan ju finnas något som passar mig men hur är det med signalerna som styr mätarna på olika hojar så att dom visar rätt? vore ju smidigt o hitta nåt från nån nyare hoj o bara sätta dit
det är ju bara att det visar rätt sen.

finns det nån som har något utlägg om det hela? :7peta

svenne

Ingen som testat o koppla in nån varvräknare från en bil????

Last edited:
om du ska byta panel mot en från en annan hoj ska du tänka på att dom måste ha samma hjulomkrets båda hojarna.. annars blir 1 varv med ditt hjul inte samma sträcka som på den andra hojen och då missvisar hastigheten.
Tändningen ska nog inte vara några problem att få en varvräknare som funkar. :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT