Instrument 98/99 vs 00/01 R1

Max©

pannkaka
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Karlstad
Hoj
R1
Hallå!

Har sökt runt om det är några problem att montera den nyare instrumenteringen(00/01) på en 98an.

Hittade att bultcirkeln inte var densamma och att oljelampan lyser konstant.

Bultcirkeln kan väl knappast vara svårare än att man gör en adapter, men hur vad gäller för att oljelampan skall fungera korrekt? :va

Behövs givaren från 00/01? :tomten

Knölade sönder mitt instrument då det vek ihop kåpställningen över den, då det nyare instrumentet är lite mer fröjd för ögat än det gamla så kan det ju vara värt att kolla upp.
 
Max© skrev:
2115869 Kom igen, någon måste ha koll på detta!? :va


har du redan köpt ett 00 instrument?

Annars har jag ett till 98an med defekt varvräknare men du kanske kan lappa i hop din och min gammla?

inte bästa skick förutom varvräknaren så fungerar den som den ska.

MVH Oskar
 
Max© skrev:
2115869 Kom igen, någon måste ha koll på detta!? :va
Jodå det enda är att kopplingen sitter på ett annat ställe så du måste ha kåpställning som passar alternativt skära upp orginal men i övrigt så är det bara att koppla ihop.
 
bo$ken skrev:
2115887 Kolla på www.r1-forum.com , feteforum för bara rettor i USA...

UPPDATE: Hittade denna direktlänk.

http://www.r1-forum.com/forums/showthread.php?s=&threadid=47033&highlight=instrument

Ofan, det kan komma till användning :tummenupp

Lawner skrev:
2115906 har du redan köpt ett 00 instrument?

Annars har jag ett till 98an med defekt varvräknare men du kanske kan lappa i hop din och min gammla?

inte bästa skick förutom varvräknaren så fungerar den som den ska.

MVH Oskar

Har en 01 på g tyvärr..
Min fungerar men ser piss ut, hamnade mellan kåpställning o tung motosikkel... så det är endast rent posörmässigt :rolleyes:

Limaracing skrev:
2115925 Jodå det enda är att kopplingen sitter på ett annat ställe så du måste ha kåpställning som passar alternativt skära upp orginal men i övrigt så är det bara att koppla ihop.

Men det jag läste i någon annan tråd om att oljelampan skulle lysa konstant då?
 
Max© skrev:
2115952 Ofan, det kan komma till användning :tummenupp



Har en 01 på g tyvärr..
Min fungerar men ser piss ut, hamnade mellan kåpställning o tung motosikkel... så det är endast rent posörmässigt :rolleyes:



Men det jag läste i någon annan tråd om att oljelampan skulle lysa konstant då?
nejdå det gör den då inte på min iallafall, jag gjorde det där förra sommarn men fick som sagt byta kåpställning men annars är det som sagt bara att koppla ihop! det sitter ju som en liten plåt som du får skära upp lite men det är ju ändå inget som syns.
 
Limaracing skrev:
2116021 nejdå det gör den då inte på min iallafall, jag gjorde det där förra sommarn men fick som sagt byta kåpställning men annars är det som sagt bara att koppla ihop! det sitter ju som en liten plåt som du får skära upp lite men det är ju ändå inget som syns.
ooops fel av mig!! jag blev osäker så jag var tvungen att kolla kopplingsschema och det visade sig att den kabeln som går till oljenivån går till tempgivaren på -98 så det är nog så att oljelampan kan lysa hela tiden . Jag kom på att jag bytte även kablage ,ber så hemskt mycket om ursäkt.
 
Limaracing skrev:
2116085 ooops fel av mig!! jag blev osäker så jag var tvungen att kolla kopplingsschema och det visade sig att den kabeln som går till oljenivån går till tempgivaren på -98 så det är nog så att oljelampan kan lysa hela tiden . Jag kom på att jag bytte även kablage ,ber så hemskt mycket om ursäkt.

Sedär ja :tummenupp

Kan du se där skillnaden, dvs om tex jag behöver skifta 2 stift i kontakten!?

Eller har du schemat tillgängligt på datorn?

Tack för engagemanget :Bugar :)
 
Max© skrev:
2116740 Sedär ja :tummenupp

Kan du se där skillnaden, dvs om tex jag behöver skifta 2 stift i kontakten!?

Eller har du schemat tillgängligt på datorn?

Tack för engagemanget :Bugar :)
Jag är ju ingen elekriker men så vitt jag kan se så är det är bara oljenivåkabeln och temperaturkabel omkastade men som sagt var det kanske är mer grejer också . jag har ett schema i datorn men det var inte lika lätt att tyda som det i Haynesboken och det var bara för -98 men jag väl skicka det så får du se
 
Limaracing skrev:
2117111 Jag är ju ingen elekriker men så vitt jag kan se så är det är bara oljenivåkabeln och temperaturkabel omkastade men som sagt var det kanske är mer grejer också . jag har ett schema i datorn men det var inte lika lätt att tyda som det i Haynesboken och det var bara för -98 men jag väl skicka det så får du se

kanske kan läsa ut varför min är död i tändningen ibland och visade 170 km/h när jag körde på 30 väg (i 30km/h också), jo lampan som indikerar tom tank började lysa efter jag hade tankat den också :3freak
 
Mr Helmut skrev:
2117134 kanske kan läsa ut varför min är död i tändningen ibland och visade 170 km/h när jag körde på 30 väg (i 30km/h också), jo lampan som indikerar tom tank började lysa efter jag hade tankat den också :3freak
Låter som du har kontaktproblem, kolla kontakterna vid stödet,kopplingen och den stora kontakten som förbinder instrumentering med övrigt men som sagt jag är ingen elektriker
 
Mr Helmut skrev:
2117134 kanske kan läsa ut varför min är död i tändningen ibland och visade 170 km/h när jag körde på 30 väg (i 30km/h också), jo lampan som indikerar tom tank började lysa efter jag hade tankat den också :3freak

Skit bakom spakarna :rofl

Låter ju onekligen som kontaktproblem i kretsen till instrumentet... Det kan inte vara larmet som spökar lite då? (iofs skumt då hastighet o reservlampan troligtvis inte har något med larmet att göra)

Limaracing skrev:
2117111 Jag är ju ingen elekriker men så vitt jag kan se så är det är bara oljenivåkabeln och temperaturkabel omkastade men som sagt var det kanske är mer grejer också . jag har ett schema i datorn men det var inte lika lätt att tyda som det i Haynesboken och det var bara för -98 men jag väl skicka det så får du se


Ja det är la 00-01 schemat jag behöver isf, såvida färgerna stämmer överrens med 98ans så ska det ju gå att lura ut det hela!
 
Väcker liv i denna!

Kan det vara någon som har ett elschema till en 00-01 R1?

Eller är det någon som vet exakt vad som skall göras?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top