Instruktionsbok på svenska KTM 625?

NyMaN!

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
-
Finns det inte nån instruktionsbok på svenska till KTM 625?

Jag fick nämligen inte nån på svenska till min hoj.....bara på engelska, tyska, franska & italienska.

Har bläddrat lite i den, men var hittar jag "Serviceintervallen" Vid vilka miltal hojjen ska servas & vad som ska göras vid dom olika miltalen??

Ok....om jag har fattat det hela rätt så ska första servicen göras efter 100 mil eller 10h?

När ska dom andra olika servicarna göras då?
250 mil (25h) och 500 mil? (Timmar??)
Vad ska göras då?

Tycker det står lite otydligt i instruktionsboken.

Ok....om jag har fattat det hela rätt så ska första servicen göras efter 100 mil eller 10h?

Vad ska göras då?

Olja+filter var 250:e mil. Ventiler var 500:e mil (+olja, filter). Om det nu är samma intervaller som på 660:n men det borde det ävl vara..?:va

Vad ska göras då?

500 mil eller once a year står det.

då ska det som är markerat servar/kontroleras

men som det serut så ska du bara byta olja och filter var 250mil och resten vad 500mil.

Sen tycker dom tydligen att du ska packa om ljuddämpare vad 250mil också men det känns lite överkurs.

Hoppsan det löser sig

Finns det inte nån instruktionsbok på svenska till KTM 625?

Jag fick nämligen inte nån på svenska till min hoj.....bara på engelska, tyska, franska & italienska.

Har bläddrat lite i den, men var hittar jag "Serviceintervallen" Vid vilka miltal hojjen ska servas & vad som ska göras vid dom olika miltalen??

Jag fick inte heller någon bok på svenska!

Som det står för min 625 -04 för EU så säger den 100mil alt 10tim för 1:a och sen var 500mil eller minst 1 gång per år dvs då borde den har gått 600mil.

För USA så är det 100mil alt 10tim för 1:a och sen var 250mil alt 25tim dvs när hojen gått 350mil och sen efter 500mil då borde den har gått 850mil enligt boken och detta ska göras minst 1 år!

Krångligt nja ibland kan man tycka det!

Jag skulle gissa på att det är tätare serviceintervaller på amerikahojarna pga högre stämningsrisk. :hihi

Min manual säger var 500:e mil el. Once a year. Den är inte på svenska. :)

Har nu efter att ha kört 500 mil kollat ventilerna, de står perfekt och olja o filter ska bytas, sen blir det vid varje jämn 500:ing. Det blir nog lagom.

Jag skulle gissa på att det är tätare serviceintervaller på amerikahojarna pga högre stämningsrisk. :hihi

Min manual säger var 500:e mil el. Once a year. Den är inte på svenska. :)

Har nu efter att ha kört 500 mil kollat ventilerna, de står perfekt och olja o filter ska bytas, sen blir det vid varje jämn 500:ing. Det blir nog lagom.

Så då behöver jag bara serva min när den gått 100 mil och sen är inte nästa service förrens vid 500 mil då??

Ingen service vid 250 mil med andra ord då!?

Är det Korrekt uppfattat??

Så då behöver jag bara serva min när den gått 100 mil och sen är inte nästa service förrens vid 500 mil då??

Ingen service vid 250 mil med andra ord då!?

Är det Korrekt uppfattat??

Första sevice är vid 100 mil. Sedan skall man serva den var 500:e mil.
alltså blir nästa service vid 600 mil.

Byte av olja + filter och ventiljustering
Allmän kontroll..

Och tackar för infon.

Hur mkt brukar en vanlig 100 mils service gå på ungefär?

Jag vet inte om förgasaren behöver justeras nåt, men jag har fått för mej att den får ganska fet blandning nu.??:rolleyes:

Standardpris på Jonte Engdahls i Löddeköpinge är 2100 kr inkl. allt för 100-mila. Säg att det ligger däromkring så har du nog en rätt bra idé tror jag. :tummenupp

Jag ska serva min hos Superbike på fredag, kan ju återkomma med pris efteråt.

Går det att få tag på en instruktionsbok på svenska på nåt sätt??

Ok...

Men viket ska jag gå efter? Mil eller timmar?

Min KTM har gått ca: 44 mil på 8 timmar.....så jag lär ju knappast hinna köra 100 mil på 10 timmar.....

Jag fick inte heller någon bok på svenska!

Som det står för min 625 -04 för EU så säger den 100mil alt 10tim för 1:a och sen var 500mil eller minst 1 gång per år dvs då borde den har gått 600mil.

För USA så är det 100mil alt 10tim för 1:a och sen var 250mil alt 25tim dvs när hojen gått 350mil och sen efter 500mil då borde den har gått 850mil enligt boken och detta ska göras minst 1 år!

Krångligt nja ibland kan man tycka det!

Nyheter
Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...