Installera windows utan cd läsare?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ska installera windows på en burk men har ingen cd läsare. Går det att lägga in win på hddn så den installerar när man startar?

Prova att göra en en liten partition och släng installationsfilerna där sen bootar du från den!

Kanske kan fungera :va

Nej det fungerar inte så, men du kan lägga det på ett bootbart usb minne och få det att fungera därifrån om din ator kan boota usb minnen.

ja det går men inte utan att du skriver en hel del egna inställnigar för det så försök med usb minnet först. klart mycket enklare.

Nej det fungerar inte så, men du kan lägga det på ett bootbart usb minne och få det att fungera därifrån om din ator kan boota usb minnen.

ja det går men inte utan att du skriver en hel del egna inställnigar för det så försök med usb minnet först. klart mycket enklare.

Har tyvärr inge usb minne liggandes heller. Får ta och fundera vidare lr skita i det :tummenupp

Jag forskade lite i det där och kom fram till att det var jättejobbigt. Du kan installera över nätverket OM du har en Windows 2000 i andra ändan annars inte. Det skall gå att göra det från en usbsticka med var var ganska komplicerat att preparera stickan.

Du har nu ett utmärkt tillfälle att testa Linux, behövs ingen cd och om du inte gillar det har du ju inte förlorat nåt iaf.

Nopp :huvet Har en usb hdd iofs funkar det?

Det kan funka. Men det beror en del på din dators BIOS och din USB-disk. Det är inte jättelätt men det finns en del guider på nätet. Har man tur så funkar dessa rakt av. För mig funkade det inte, trots många försök. Jag gav upp och köpte en lös dvd-brännare.

en dvd rom läsare kostar typ 199 - 299kr ?

är vell bara att köpa?
du får en dvdbrännare för 250kr ?
so whats the big deal? tjöööööp :tummenupp

Jag forskade lite i det där och kom fram till att det var jättejobbigt. Du kan installera över nätverket OM du har en Windows 2000 i andra ändan annars inte. Det skall gå att göra det från en usbsticka med var var ganska komplicerat att preparera stickan.

Du har nu ett utmärkt tillfälle att testa Linux, behövs ingen cd och om du inte gillar det har du ju inte förlorat nåt iaf.

Ligger nått i det :) går det att lägga direkt på hddn?

en dvd rom läsare kostar typ 199 - 299kr ?

är vell bara att köpa?
du får en dvdbrännare för 250kr ?
so whats the big deal? tjöööööp :tummenupp

Lycka till med att få i den i en netbook som jag antar att ts har.

Jag skrev fel i första inlägget. Jag har cd men ingen brännare. Men fick tag på ett ex av ubuntu och efter 20 installations försök gav jag upp med skiten! får ta mig ork till att få en polare å bränna win till mig.

Enklaste är nog att köpa en extern cdrom eller att installera xp på en annan dator som har cdrom. Därefter kan du alltid mounta på disken när du behöver installera program.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg