Installera Sims 2

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Kanske finns någon som spelar detta spel som har koll på läget.
Jag har installerat spelet (inte orginal) och det fungerade fint.
Använde mig utan Daemon Tools. Startade igång spelet men bilden var inte perfekt. Flimrade lite högst upp, en bit av bilden försvann och det var svart istället. Men det var bara under introt. Väl när jag skulle spela fungerade inte 3D grejerna, som gör att man kan titta uppifrån etc etc

Har kollat i Sims inställningarna men hittar ingenting om 3D grejer.
Fick höra att grafikkortet kanske inte klararde av spelet men vet inte hur man kollar upp hur mycket minne ett sånt kort har på datorn.
Har en relativ ny dator så jag tycker den borde klara av spelet.

Någon som har någon aning alls?
:argpådato

Antar att du inte kan bygga hus etc heller? Tyvärr, det där beror på att du har en kopia.

Jag vet av egen erfarenhet. Höll på att trixa bra länge innan jag gav upp och istället köpte spelet. Det torde vara ganska billigt vid det här laget....

Bikerbitch skrev:
Kanske finns någon som spelar detta spel som har koll på läget.
Jag har installerat spelet (inte orginal) och det fungerade fint.
Använde mig utan Daemon Tools. Startade igång spelet men bilden var inte perfekt. Flimrade lite högst upp, en bit av bilden försvann och det var svart istället. Men det var bara under introt. Väl när jag skulle spela fungerade inte 3D grejerna, som gör att man kan titta uppifrån etc etc

Har kollat i Sims inställningarna men hittar ingenting om 3D grejer.
Fick höra att grafikkortet kanske inte klararde av spelet men vet inte hur man kollar upp hur mycket minne ett sånt kort har på datorn.
Har en relativ ny dator så jag tycker den borde klara av spelet.

Någon som har någon aning alls?
:argpådato

Starstriker skrev:
Antar att du inte kan bygga hus etc heller? Tyvärr, det där beror på att du har en kopia.

Jag vet av egen erfarenhet. Höll på att trixa bra länge innan jag gav upp och istället köpte spelet. Det torde vara ganska billigt vid det här laget....

Har inte provat att bygga hus men jag kunde ju bygga upp familjer.
Det enda som inte fungerar är det där 3d grejen.
Det som vi hade förut när jag bodde hemma var inte heller orginal o det har fungerat.. borde ju göra det med detta också.

Kan man kolla kapaciteten på grafikkortet? Eller någon som vet vad SIMS har för krav på grafikkortet, kanske står på ditt spel?

Bikerbitch skrev:
Har inte provat att bygga hus men jag kunde ju bygga upp familjer.
Det enda som inte fungerar är det där 3d grejen.
Det som vi hade förut när jag bodde hemma var inte heller orginal o det har fungerat.. borde ju göra det med detta också.

Kan man kolla kapaciteten på grafikkortet? Eller någon som vet vad SIMS har för krav på grafikkortet, kanske står på ditt spel?

Tror inte du kan bygga hus.. Testa.........

Starstriker skrev:

Men det är ju konstigt, varför har man gjort en sådan release då? :kocko

Håller på och fixar The Sims 2 till xboxen nu (inte original) så ska jag se om det är samma där.

H4 skrev:
Men det är ju konstigt, varför har man gjort en sådan release då? :kocko

Håller på och fixar The Sims 2 till xboxen nu (inte original) så ska jag se om det är samma där.

Nja, när jag var ute efter Sims 2 till PC fanns det ingen "hel" release som funkade 100. Det är möjligt att det gör det nu, men jag tvivlar på det. På något sätt stängs viss funktionalitet av om spelet upptäcker att det är kopierat...

Starstriker skrev:
Nja, när jag var ute efter Sims 2 till PC fanns det ingen "hel" release som funkade 100. Det är möjligt att det gör det nu, men jag tvivlar på det. På något sätt stängs viss funktionalitet av om spelet upptäcker att det är kopierat...

Jag laddade ner det veckan som det kom ut på ATP...fungerade perfekt! har fortfarande .bin filerna här någonstans..

Bikerbitch skrev:
Provade nyss och jag kan bygga hus. Kan det vara grafikkortet då?

Vet du vad du HAR för grafikkort? Annars är det lite svårt.
Ett spel som SIMS lär inte kräva så mycket då det inte genererar bildrutor/sek på det viset som ett FPS (First Person Shooter typ CS, Doom, HL m.m.).

Det som SKULLE kunna vara problemet är isf att du inte uppdaterat drivrutiner, DirectX m.m. till dom nyaste versionerna. Har du inte det kan kortet t.ex. inte nyttja funktioner som utvecklarna lagt in i spelet för att driva grafikmotorn.

JKay skrev:
Vet du vad du HAR för grafikkort? Annars är det lite svårt.
Ett spel som SIMS lär inte kräva så mycket då det inte genererar bildrutor/sek på det viset som ett FPS (First Person Shooter typ CS, Doom, HL m.m.).

Det som SKULLE kunna vara problemet är isf att du inte uppdaterat drivrutiner, DirectX m.m. till dom nyaste versionerna. Har du inte det kan kortet t.ex. inte nyttja funktioner som utvecklarna lagt in i spelet för att driva grafikmotorn.

Nej för det är inte min dator från början. Men kan man inte kolla någonstans i "Den här datorn" vad det är för typ av kort man har eller? :)

tack alla för att ni försöka hjälpa till! :Bugar

Bikerbitch skrev:
Nej för det är inte min dator från början. Men kan man inte kolla någonstans i "Den här datorn" vad det är för typ av kort man har eller? :)

tack alla för att ni försöka hjälpa till! :Bugar

Jo...högerklicka på Den Här Datorn och välj Egenskaper. Sen under fliken Maskinvara hittar du en Knapp som heter Enhetshanteraren. Klicka.
Under "Bildskärmskort" kan du se viket kort du har...eller rättare sagt vilken grafikprocessor du har. Kolla och återkom!

JKay skrev:
Jo...högerklicka på Den Här Datorn och välj Egenskaper. Sen under fliken Maskinvara hittar du en Knapp som heter Enhetshanteraren. Klicka.
Under "Bildskärmskort" kan du se viket kort du har...eller rättare sagt vilken grafikprocessor du har. Kolla och återkom!

Står såhär: 128MB DDR ATI Radeon 9700 Pro w/TV Out
och under det 128MB DDR ATI Radeon 9700 Pro w/TV Out Secondary

hjälper det nåt?

Bikerbitch skrev:
Står såhär: 128MB DDR ATI Radeon 9700 Pro w/TV Out
och under det 128MB DDR ATI Radeon 9700 Pro w/TV Out Secondary

hjälper det nåt?

DÅÅÅ har du INGA som helst problem att köra SIMS!!
Fan...du har ju bättre kort än vad jag har och jag lirar FPS m.m!!!

Det ligger nog i spelet trots allt enligt Starstriker. Du KAN ha fått tag på en dålig kopia.
Köp spelet i stället så får du en garanterat bra "kopia".
SIMS 1 Collection

JKay skrev:
DÅÅÅ har du INGA som helst problem att köra SIMS!!
Fan...du har ju bättre kort än vad jag har och jag lirar FPS m.m!!!

Det ligger nog i spelet trots allt enligt Starstriker. Du KAN ha fått tag på en dålig kopia.
Köp spelet i stället så får du en garanterat bra "kopia".
SIMS 1 Collection

Vilken otur. Har ändå fått två skivor av två olika personer. Verkas knasigt.
Har inte råd att lägga 400:- på spelet. Då kämpar jag nog vidare och försöker fixa det nånannanstans ifrån.

Jag har ingen koll på grafikkort. Är 128 MB bra?
Inte min dator, men den är ju hyfsat ny så den borde vara bra :-)

Bikerbitch skrev:
Har inte råd att lägga 400:- på spelet. Då kämpar jag nog vidare och försöker fixa det nånannanstans ifrån.

128mb grafik minne är helt okej.

Bikerbitch skrev:

spelet finns på dc. ldda ner tills du hittar ett som funkar eller låna spelet av någon och lada ner ett serie nummer

Bikerbitch skrev:

hehe.. om du har 128mb på ett gf2 så är de inte bra.. :P beror på vilken grafikprocessor minnet sitter på .. hehe
det har blivit en djungel dedär med grafikkort..

men 9700pro är ett bra kort.. kör med de själv.. :) å de klarar sims

Jag har ett helt fungerande exemplar av the sims 2 med alla tillägg inklusive christmas pack, kan lägga upp på dc vid behov, (tankar mest torrent)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg