Installera servomotorn igen???

Mr.T CBR1000

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2010
Hoj
CBR1000RR -07 Såld, CBR1000RR -08 Såld, Nu CBR600RR -07
Tjena

Är ny här på forumet och skulle behöva lite expertis för att släcka felkodslampan pga att servomotorn för avgasport är bortagen, då förra ägaren har bytat till ett Acra system.

Har sökt en del men hittar inget svar därav ny tråd.

Hojen som jag behöver hjälp med är en CBR1000rr -07, läste på nätet att den skulle sitta under sadeln bredvid batteriet men hittar inget ställe där den skulle få plats eller någon anslutning till kontakten...?

Skulle någon kunnig vilja vara sjysst och förklara eller lägga upp bild så att jag kan lösa "problemet" så att jag kommer ut och kan gasa igen...:yoparty

Tack på förhand!

Kolla sprängskisser på tex www.bikebandit.com så borde du se vars den ska sitta. En ny hittar du nog på skroten, ebay eller så gör du som jag gjorde till min R1, jag byggde en dummy som lurade elektroniken att det satt en motor där. På den funkade det med ett motstånd som satt där istället för motorn bara, men din CBR är ju något nyare och antagligen smartare, dumt nog i det här fallet :)

Kolla sprängskisser på tex www.bikebandit.com så borde du se vars den ska sitta. En ny hittar du nog på skroten, ebay eller så gör du som jag gjorde till min R1, jag byggde en dummy som lurade elektroniken att det satt en motor där. På den funkade det med ett motstånd som satt där istället för motorn bara, men din CBR är ju något nyare och antagligen smartare, dumt nog i det här fallet :)

Tackar för svaret!

Nu är det fixat, trodde att den satt under tanken som på 04-05 men nu har man varit där och rotat också...:tummenupp

Var inget fel på den gamla så det var bara till att montera den igen.
Såg att det fanns en färdig kontakt till Yamaha att plugga dit så att man slipper servon men fanns naturligtvis inte till Hondan.

Tack för hjälpen!

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard