Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hmm, verkar lite struligt att hitta en bra instruktion, antar att manualen från denna modell gäller: http://www.hmquickshifter.com/downloads/Plus modellen har bara 1 kontakt (en 2-polig).
Får söka av youtube![]()
Javisst! Det är det kablaget som Du ansluter till kontakten på Quickshiftern. Det kablaget kopplas (eller bryggas) in mellan tändspolarna på tändstiften, en plugg kopplas mot signalkabeln från ECU, en kopplas sedan in på tändspolen. Ungefär som en PCIII/V, har Du även en sådan monterad så kan det börja bli lite trångt ovanför ventilkåpanDen är ny (men allmotorservice har ju stängt såhär dags) så jag har ju manual, men hittar inte kontakten. Det finns ju inga bilder i manualen och jag hittar ingen som passar.
Det är en sådan du länkar till, men jag har inte kablaget på sista bilden. Kan det vara det som saknas?
Javisst! Det är det kablaget som Du ansluter till kontakten på Quickshiftern. Det kablaget kopplas (eller bryggas) in mellan tändspolarna på tändstiften, en plugg kopplas mot signalkabeln från ECU, en kopplas sedan in på tändspolen. Ungefär som en PCIII/V, har Du även en sådan monterad så kan det börja bli lite trångt ovanför ventilkåpanDen svarta pluggen passar sedan in mot den Du har på enheten. Sedan är det bara att hitta en bra jordpunkt, ansluta den grå kabeln och testa!
Lycka till![]()
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna