Installera HM QS Plus R6 -08?

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Jag har köpt en HM Quickshifter Plus och hittar inte kontakten där den skall pluggas in.

Någon som vet var den sitter?

Det är la inte bara en kontakt?

Kör med hm ja med fast på honda och ja sätter mina i tändhattarna + en jord, sök på youtube så kommer du säkert hitta en guide!

Last edited:
Plus modellen har bara 1 kontakt (en 2-polig).

Får söka av youtube :)
Hmm, verkar lite struligt att hitta en bra instruktion, antar att manualen från denna modell gäller: http://www.hmquickshifter.com/downloads/

Är det en plus Du har gäller sid 10, enligt den ska Du ha en kabelhärva som kopplas in mot tändspolarna, sedan behövs endast en grå kabel anslutas till jord. Är det YEC-modellen Du har (sid 9) är det tydligen lite struligare. Har Du köpt begagnat?

Men på Din hoj verkar det ska vara plus-modellen och då ska det väl inte vara svårare än så: http://www.hmquickshifter.com/products/product.php?id=1

Den är ny (men allmotorservice har ju stängt såhär dags) så jag har ju manual, men hittar inte kontakten. Det finns ju inga bilder i manualen och jag hittar ingen som passar.

Det är en sådan du länkar till, men jag har inte kablaget på sista bilden. Kan det vara det som saknas?

Den är ny (men allmotorservice har ju stängt såhär dags) så jag har ju manual, men hittar inte kontakten. Det finns ju inga bilder i manualen och jag hittar ingen som passar.

Det är en sådan du länkar till, men jag har inte kablaget på sista bilden. Kan det vara det som saknas?
Javisst! Det är det kablaget som Du ansluter till kontakten på Quickshiftern. Det kablaget kopplas (eller bryggas) in mellan tändspolarna på tändstiften, en plugg kopplas mot signalkabeln från ECU, en kopplas sedan in på tändspolen. Ungefär som en PCIII/V, har Du även en sådan monterad så kan det börja bli lite trångt ovanför ventilkåpan:) Den svarta pluggen passar sedan in mot den Du har på enheten. Sedan är det bara att hitta en bra jordpunkt, ansluta den grå kabeln och testa!

Lycka till:)

Last edited:
Javisst! Det är det kablaget som Du ansluter till kontakten på Quickshiftern. Det kablaget kopplas (eller bryggas) in mellan tändspolarna på tändstiften, en plugg kopplas mot signalkabeln från ECU, en kopplas sedan in på tändspolen. Ungefär som en PCIII/V, har Du även en sådan monterad så kan det börja bli lite trångt ovanför ventilkåpan:) Den svarta pluggen passar sedan in mot den Du har på enheten. Sedan är det bara att hitta en bra jordpunkt, ansluta den grå kabeln och testa!

Lycka till:)

Jag får kolla upp det.

Tack för hjälpen :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...