Ok... startskottet blev en TDO4HL-13T.
Så nu ska ja försöka mig på en konvertering under vinterhalvåret.
Har dock lite frågor, och vad som ska ingå i kitet...
Rätta mig gärna o släng in en komentar om jag missat ngt.
1.Turbo

Om aggregatet är vattenkylt, hur kopplas detta?
2.Plenum. Kan man köra med lika stor som insugsboxen? Har förstått att om man ska vara säker så leder man in stömmen upp i taket på plenumet, för att vara säker på att fördelningen till insugen blir så jämt fördelat som möjligt.
3.Oljetrycksledning, oljeretur. Förstod aldrig riktigt hur detta ska kopplas. Behöver man borra ngt?
4.Wastegate(anslutning). Ska wastegaten kopplas till insuget, eller enbart till kompressordelen?
5.Tryckrör turbo --> insug. Ngt minimum på diametern i rören?
6.Bränslepump. Kan man kompensera med orinal?
7.Bränsletrycksregulator. Hur kopplas själva tryckavkänningen.
8.Grenrör. 32-35mm i rostfritt ska väl bli bra?
9.Cylinderfotsspacer. ca. 2mm?
10.Hårdare kopplingsfjädrar
11.Intercooler. Även om man bör ha, finns det ngt ungefärligt max-laddtryck utan IC?
12.oljekylare? behövs detta?
13.PC3? Klarar jag mig med en bränsletryckreg. eller måste jag ha ngt elektronsikt?
14.Dumpventil. Spelar det ngn roll om du har öppen eller retur, förutom ljudet?
Är det mycke jag glömt?
Blev en del frågor, men ja hoppas ni kan svarar på dem

så fixar sig väl det mesta.
MVH // Nicke