Installation av larm

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Undrar om någon installerat Birka-Import larmet (eller något larm) på R1 98-00 ? Eller liknande, bör ju vara mer eller mindre liknande elsystem på de flesta R1/R6

Har elschema men det blir bra mycket jobbigare att memorera då jag tyvärr inte har någon skrivare (hojen flera mil bort).

Någon som kan förklara vart ni installerade dosa + tutan samt var ni drog kopplingarna? Vill inte använda cutsen då kättingen får plats där under långfärder.

Tacksam för lite hjälp :)

Har bara installerat på min R1 -03 och det var ett THOR-larm men bör ju inte vara så stora skilnander.

Jag satte larmdosan och tutan på skiljeväggen av plast(med dubbelhäftande tejp) mellan utrymmet under sadeln och kutsen(på sadelsidan, då inkräktar man inte på kutsutrymmet). Nackdelen med detta är att plasten tillåter lite rörelse i chassiet utan att tjuta. Sätter man sig och börjar fibbla så larmar det dock.

Jag installerade endast blinksignal. Har larmet för att skrämma klåfingriga, vill de sno den gör de nog det ändå även om man kopplar in immobilizern. Litar mer på kätting och lås i det fallet.
Blinkerserna är ihopkopplade fram och bak, dvs höger fram och höger bak går på samma signal. Jag kopplade helt enkelt in mig på elkablarna till bakblinkerserna eftersom de går på vänstersida under sadeln, dvs nära och bra.

Jasså är det även kopplat så på äldre modeller? Då kan jag alltså bara koppla in med bakblinkers och alla kommer blinka?

Tackar för hjälpen, ska ut och kolla på mellanrummet där om allt får plats eller en lite fastare punkt i närheten.

Jasså är det även kopplat så på äldre modeller? Då kan jag alltså bara koppla in med bakblinkers och alla kommer blinka?

Tackar för hjälpen, ska ut och kolla på mellanrummet där om allt får plats eller en lite fastare punkt i närheten.

Det är så på de flesta hojar jag vet! koppla bara rätt så du kopplar det på plusen och inte minus! för det kan både bränna diodblinkersen om du har sådana eller bli kortis i larmet så det inte blinkar när du larmar av och på.

Det är så på de flesta hojar jag vet! koppla bara rätt så du kopplar det på plusen och inte minus! för det kan både bränna diodblinkersen om du har sådana eller bli kortis i larmet så det inte blinkar när du larmar av och på.

Tackar!
Såg ut som att alla sladdar till blinkers var svarta, men jag har ett elschema som jag får kolla lite på sen.

Hade ju dock gärna meckat dit så den stryper soppapumpen också, vet någon ett lämpligt ställe där man kan koppla in det på samtidigt?
Har iofs precis som första som svarade det mest för att skrämma klåfingriga snorungar. Och om det skulle hända något hörs det iaf.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back