gurra2fast
The Chase is Better than the Fetch...
Vet inte om jag är helt ute och cyklar nu
men så här ligger det till iallafall...
Hojen jag kör är en CBR600F -00
Efter att ha varit ute o tagit lite kurvor ganska friskt idag så har en liten fundering uppstått...
När jag tar en kurva med ganska skarpt nedlägg samtidigt som jag hänger ut en del så känns framdelen stabil och allt känns bra...
Hänger jag däremot ut en bit till (så mycket att knät borde ta i backen) så är det som om tyngden på framhjulet lättas på nåt vis och det hela börjar kännas instabilt och att lägga ner mer då känns inte alls bra...
Det hela är ju över på några millisekunder men så känns det iallafall...
Någon som vet vad detta kan bero på eller gör jag något fel??
Hastigheten i dessa böjar ligger någonstans mellan 100-140 km/h
Fram är fjäderförspänningen spänd något varv extra mot standard samtidigt som jag kör med hyfsat mycket rebound både fram och bak...
Kompressionen är på standardinställning både fram och bak...
Tacksam om nån som kanske har lite mera kunskap än jag har några idéer kring detta...

Hojen jag kör är en CBR600F -00
Efter att ha varit ute o tagit lite kurvor ganska friskt idag så har en liten fundering uppstått...
När jag tar en kurva med ganska skarpt nedlägg samtidigt som jag hänger ut en del så känns framdelen stabil och allt känns bra...
Hänger jag däremot ut en bit till (så mycket att knät borde ta i backen) så är det som om tyngden på framhjulet lättas på nåt vis och det hela börjar kännas instabilt och att lägga ner mer då känns inte alls bra...
Det hela är ju över på några millisekunder men så känns det iallafall...
Någon som vet vad detta kan bero på eller gör jag något fel??
Hastigheten i dessa böjar ligger någonstans mellan 100-140 km/h
Fram är fjäderförspänningen spänd något varv extra mot standard samtidigt som jag kör med hyfsat mycket rebound både fram och bak...
Kompressionen är på standardinställning både fram och bak...
Tacksam om nån som kanske har lite mera kunskap än jag har några idéer kring detta...