Inst. WP-dämp bak på KTM950

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tjena, tänkte skruva rätt på mina dämpare så att de blir som jag vill ha det.. Har däremot inte fått handboken till hojen än och undrar således om det är den lilla eller den stora "skruven" man ska vrida på för resp. snabb eller långsam kompression. Returen är ju bara ett alternativ, men bak blev jag lite ställd och vet inte vad som är standard för WP!

Någon?

Returen går bara att ställa hårt eller löst!

Kompressionen är problemet, det går att ställa "high speed comp." och "low speed comp." separat, och jag vet inte vilken av skruvarna som är till vad!

Returen går bara att ställa hårt eller löst!

Kompressionen är problemet, det går att ställa "high speed comp." och "low speed comp." separat, och jag vet inte vilken av skruvarna som är till vad!

:va
Returen ställer du snabb eller långsam...

vad använder du din hoj till eftersom du måste få till stötdämparna så perfekt??

:va
Returen ställer du snabb eller långsam...

vad använder du din hoj till eftersom du måste få till stötdämparna så perfekt??

Retur: snabb/långsamt hårt/löst potatoe/potato---

JAG VET!

Jag är perfekt, då ska hojen också vara det! Det är väl fan självklart att allt ska spela som man vill. Den är som att surfa tvättsvamp original ff, framgaffeln bottnar nästan vid inbromsning och... Jag behöver inte motivera.

Jag vill bara ha ett svar!

Edit:
Nu fick jag ett svar!

Den lilla skruven - långsam komp.
Den store skruv - snabb komp.

Så jefla enkelt!

Last edited:
Det känns bara som du inte har en aning om vad du håller på med och det är förbannat lätt att skruva bort sig till det sämre på en dämpare!

Har du problem med däckslitage eller?

Det känns bara som du inte har en aning om vad du håller på med och det är förbannat lätt att skruva bort sig till det sämre på en dämpare!

Har du problem med däckslitage eller?

Hojen har gått 250 mil så jag har ingen aning. Har ju precis börjat ligga på efter inkörningen.

Hojen är marknadsförd som bushoj, och är perfekt för ändamålet. jag vill skruva den för att åka fort, och då är den mjuk som fan.

Tror du f.ö. att alla hojar är "perfekta från fabrik eller? Om man väger 60 eller 90 kg, kör bana eller slangar vid korvmojjen osv kanske inte spelar nån roll?

Och jo, jag har "en hum" om vad jag håller på med. jag är absolut inget proffs på trim varken på hojtypen eller asfaltsåka öht, men jag har hum nog att labba mig fram och hitta ett läge jag trivs med. Att mena att jag vore nåt moppefucko med grund i att jag inte automatiskt vet vilken av två skruvar som är till vad när de är omärkta och per definition till samma funktion känns rätt märkligt. Visst kan man gissa at den lilla skruven är till low speed comp., vilket jag/vi (de involverade grannarna) även gjorde, men det finns inget sätt att VETA om man inte ska skruva och prova eller faktiskt, ha den handbok man borde fått när man köper hojen!

(Ber lite om ursäkt för att jag blir FETT IRRITERAD!!!! Haft en tung helg!)

Edit: Dessutom finns inställningsguide under sadeln!

Liten skruv, långsam kompression
Stora sexkanten, snabb kompression

Tack :tummenupp

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen