Inställningar till cbr1000 04-?

Race me

Knuffar sig förbi!
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
Alla e sålda! (Lånar en sukka 1100). räknas det?
Har köpt en cbr1000 04:a o skulle vilja ha lite goda råd om vilka grundinställningar på stötdämparna (hårdhet osv) som man kan börja på, min körning är hyfsat aktiv dock ej snabbast men lagom, jag väger (tyvär) ca90 kg!
Hojen kommer att köras på landsväg!
Väntar ivrigt på svar.

jag kan säga så mycket att du har en grund inställning i din hand bok och dom stämmer väldigt bra då jag körde rr på bana så var det så i grunden efter boken men sen e det lite hur vädret e e det kallt och regn så har man den lite hårdare osv det e helt upp till personen det finns säkert folk här som kommer att säga tvärtom men det e upp till dig ,det med stötdämpare e en hel historia i sig som igentligen ingen kan mer än dom som kör gp serien kanske :tummenupp

Race me skrev:
Har köpt en cbr1000 04:a o skulle vilja ha lite goda råd om vilka grundinställningar på stötdämparna (hårdhet osv) som man kan börja på, min körning är hyfsat aktiv dock ej snabbast men lagom, jag väger (tyvär) ca90 kg!
Hojen kommer att köras på landsväg!
Väntar ivrigt på svar.
Ska du bara köra gata??
Spänn på mer förspänning fram resten kan kvitta på gata.

stiffmaster skrev:
jag kan säga så mycket att du har en grund inställning i din hand bok och dom stämmer väldigt bra då jag körde rr på bana så var det så i grunden efter boken men sen e det lite hur vädret e e det kallt och regn så har man den lite hårdare osv det e helt upp till personen det finns säkert folk här som kommer att säga tvärtom men det e upp till dig ,det med stötdämpare e en hel historia i sig som igentligen ingen kan mer än dom som kör gp serien kanske :tummenupp
Jag tackar o bugar för visat intresse o det finns lika många inställningar som det finns hojar
Men man får prova sig fram.

Zmurfen skrev:
Ska du bara köra gata??
Spänn på mer förspänning fram resten kan kvitta på gata.[/QU
Är den för mjuk orginal? vill hojen "dyka" vid inbromsning?

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien