Inställning power commander

Paha Poika

Ny medlem
Gick med
28 May 2003
Hoj
REETTA
Har köpt en hayabusa med powercommander, men den "bluddrar" vid rödljus o går ryckigt i övrig körning, nån som vet nåt om hur man ställer in? Har ej fått hem alla delar ännu (hämtade den i ystad i lördags) o det är möjligt att det finns med nån cd med instruktioner o program när jag får hem resten av originaldelarna. Annnars är det en kanonhoj, o tjejen trivs där bak fast hon får hålla i sig hårt ibland ;0) :squid

http://www.powercommander.com/

Där har du allt fu behöver för att mappa om hojen själv om du vill. Det finns mängder med färdiga mappar för olika "recept" ifråga om avgassystem odyl. Där dfinns även manualer och den mjukvara du kan behöva. Jag hade dock inte laddat ner en sån mapp utan att vara j-t kritisk, tex bänkat hojen med lamda-sond efteråt.

Jag håller med chrille om det där, mapparna som går att ladda ner från powercommander är visserligen för hojjen och kanske specifikt för hojjen men alla hojjar är unika, det är inte säkert att det blir bra med en färdigmapp från powercommander.com (Ganska liten chans att det blir bra).

Du får helt enkelt lämna in den för en lambdamätning och eventuellt få en unik mapp gjord i bänk (bör inte kosta mer än 2000 - 2500).

Om du nu laddar ner en mapp från powercommander så se till att få en mapp för denna sidan om havet eftersom soppan skiljer sig en del och stoppar du i en Amrikansk mapp så blir det fett som satan..

/KetogaN

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...