Inställning dekompwire TTR 600-01

Classe

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
---
Bytte wire till dekompen igår..men vet inte exakt hur den ska vara justerad,vilket spel det ska vara och var man mäter spelet?+vilket läge motorn ska stå i när man justerar dekompwiren?

Classe skrev:
Bytte wire till dekompen igår..men vet inte exakt hur den ska vara justerad,vilket spel det ska vara och var man mäter spelet?+vilket läge motorn ska stå i när man justerar dekompwiren?

Nu kanske detta låter som ett pucko tala men jag är full så jag har rätt att ställa dumma frågor. Detta sker ju automatiskt när du kickar :va
Är ju inget extra hanttag som på vissa cyklar uppe vid styret.

Marals76 skrev:
Nu kanske detta låter som ett pucko tala men jag är full så jag har rätt att ställa dumma frågor. Detta sker ju automatiskt när du kickar :va
Är ju inget extra hanttag som på vissa cyklar uppe vid styret.

Jo det stämmer att det är automatisk dekomp..men det är fortfarande en wire som går mellan kickmekaniken och toppen....

dekomp

hur gick det ? Jag har fått liknande problem på min ttr. Vajern gick av, bytte till en ny med skruvnipplar.I början så sladdrade dekompen vid tomgång men jag gjorde en justering. Nu får jag inte mycket hjälp av den när jag startar och klicket som tidigare gav mig startläget har försvunnit. Något tips

Schvidja skrev:
hur gick det ? Jag har fått liknande problem på min ttr. Vajern gick av, bytte till en ny med skruvnipplar.I början så sladdrade dekompen vid tomgång men jag gjorde en justering. Nu får jag inte mycket hjälp av den när jag startar och klicket som tidigare gav mig startläget har försvunnit. Något tips

Tyvärr vet jag inget exakt justermått,Men det låter som du ska spänna wiren lite till... Jag justerade min nya wire på wirehylsan tills den såg identiskt justerad ut som den gamla wirens justerhylsa..Sen kan man finjustera lite efterhand tills det känns bra..

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...