Jag har visserligen öppnat en tråd i ämnet innan men jag har ändå inte fått "de rätta svaren" Jag håller på att bli tokig på mina fuggar eftersom jag har betyckat in absurdum utan att få hojen att gå bra. Snälla, hjälp mig, och säg inte att jag skall bänka den, det kostar tre lock att få den inställd i bänk.
Det huvudsakliga problemet är att den "hänger" sig vid höga varv när den är varm. Dvs. om jag står stilla med varm motor och jag varvar upp den till 8-10rpm, när jag släpper gasen (trottlarna går omedelbart ner, jag har kollat) så hänger den på 6-9 krpm en sekund innan den långsamt går ner till tomgång. Detta ställer till det för mig när man växlar med varm motor. När den är kall funkar allt normalt fötutom att det puffar från mina separata filter. Jag vet att det är typiska symptom när den får för lite soppa. Därför provade jag först att justera bränslaskruvarna utan resultat, jag vet inte hur många gånger jag har skruvat dem ut och in. Sen bytte jag till ett fetare lågfartsmunstycken (1 stl. dvs. 20,0) Det var ingen skillnad. Därefter provade jag att höja nålen ett snäpp, lite bättre men inte bra. Sen jag jag mig på att montera fetare muvusmunstycken i hopp om att detta skulle feta upp hela registret, det gjorde heller ingen sjkillnad förutom att jag sotade ner, och förstörde en uppsättning stift. Just nu är setupen på min GSX 1200 motor: R-kammar, Mikuni RS36 och Micron carbon slipon. I förgasaren sitter det fn. 140 i huvudmunstycken, 20 i lågfart och nålen i mitten. bränsleskruvarna at ute ett varv. Det går som fan och drar med pondus över hela registret och går fint på tomgång, men den hänger sig vilket är MYCKET irriterande när man växlar. Detta beror inte på slapp fjäder, avsaknad av returvajer eller något annat mekaniskt. Det måste ha med blandingen att göra. Tack på förhand och glad midsommar.
Det huvudsakliga problemet är att den "hänger" sig vid höga varv när den är varm. Dvs. om jag står stilla med varm motor och jag varvar upp den till 8-10rpm, när jag släpper gasen (trottlarna går omedelbart ner, jag har kollat) så hänger den på 6-9 krpm en sekund innan den långsamt går ner till tomgång. Detta ställer till det för mig när man växlar med varm motor. När den är kall funkar allt normalt fötutom att det puffar från mina separata filter. Jag vet att det är typiska symptom när den får för lite soppa. Därför provade jag först att justera bränslaskruvarna utan resultat, jag vet inte hur många gånger jag har skruvat dem ut och in. Sen bytte jag till ett fetare lågfartsmunstycken (1 stl. dvs. 20,0) Det var ingen skillnad. Därefter provade jag att höja nålen ett snäpp, lite bättre men inte bra. Sen jag jag mig på att montera fetare muvusmunstycken i hopp om att detta skulle feta upp hela registret, det gjorde heller ingen sjkillnad förutom att jag sotade ner, och förstörde en uppsättning stift. Just nu är setupen på min GSX 1200 motor: R-kammar, Mikuni RS36 och Micron carbon slipon. I förgasaren sitter det fn. 140 i huvudmunstycken, 20 i lågfart och nålen i mitten. bränsleskruvarna at ute ett varv. Det går som fan och drar med pondus över hela registret och går fint på tomgång, men den hänger sig vilket är MYCKET irriterande när man växlar. Detta beror inte på slapp fjäder, avsaknad av returvajer eller något annat mekaniskt. Det måste ha med blandingen att göra. Tack på förhand och glad midsommar.