!"INSTÄLLD!" 250klassen GBG SM 2Juni

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Hej
Detta gäller alla som anmält sig till S3(250) kalssen Lördagen den 2Juni i Göteborg. Pga för få anmälda så ställs klassen in tyvärr :(. Ni kommer bli kontaktade personligen också.

Istället utökas antalet deltagare i Rookie. Så antalet Rookie kommer att bli fler.
MVH Robert Susa
Supermotosektionen Kortedala motorklubb.

tråkigt :(

hörde iofs att det var ett gäng på G men det spelar kanske mindre roll nu. vad var minimum för att det skulle bli race?

Är ej helt säker men jag hörde nåt om 8. Kommer nog ett officiellt svar på det sen

Finns det något hinder att låta kidsen (läs: Lennartsson & co :D ) köra med Rookie? ...speciellt om den nu utökas.

Sen om det nu stämmer med 8 st. Är det få nog för att ställa in? Känns som 250-klassen är dömd att sänkas innan den ens fått sitt första rejs

Finns det något hinder att låta kidsen (läs: Lennartsson & co :D ) köra med Rookie? ...speciellt om den nu utökas.

Sen om det nu stämmer med 8 st. Är det få nog för att ställa in? Känns som 250-klassen är dömd att sänkas innan den ens fått sitt första rejs

det kan jag hålla med om.. vet att några just köpt bikar för att kunna vara med på just det här.

Ställin Quad istället, hur många är de tillsammans!?

I Tranås var quadracen väldigt tråkiga, det var två förare som dominerade totalt och dessutom dubblerade de så båda racen var ganska lika, allt övrigt motstånd varvades minst en gång. T.o.m speakern började prata om nästa motardrace och glömde nästan av att det pågick race på banan. Fler och jämnare förare skulle säkert göra det mycket roligare men som det är nu så är det inte roligt att titta på.

Vitsen med att vi var med skulle ju vara för att få till antaletr startande så det blev tävling... Men de andra som inte dubblerar och var anmälda till 250 tycker jag absolut ska få åka rookie... Även med 19/21 på 250cc under 24 år....

Vitsen med att vi var med skulle ju vara för att få till antaletr startande så det blev tävling... Men de andra som inte dubblerar och var anmälda till 250 tycker jag absolut ska få åka rookie... Även med 19/21 på 250cc under 24 år....

jag var ju mest nyfiken på hur snabbt du kunde köra igentligen med 250 biken:tummenupp

Om jag inte är helt ute och cyklar så körde M Stambeck en 250 i Open klassen under SM i Örebro ifjol.
Med det i tanken så kan de väl inte stoppa någon på en 250 om man klistrar gula lappar med svarta nummer på och kör rookie som med en open hoj eftersom det är det cykeln då är.
Vad gäller hjul så står det väl inte ett skvatt om det i reglerna eller, endast möster djup nämns?

Så det är väl bara att anmäla sig och åka bäst man finner nöje?

Om jag inte är helt ute och cyklar så körde M Stambeck en 250 i Open klassen under SM i Örebro ifjol.
Med det i tanken så kan de väl inte stoppa någon på en 250 om man klistrar gula lappar med svarta nummer på och kör rookie som med en open hoj eftersom det är det cykeln då är.
Vad gäller hjul så står det väl inte ett skvatt om det i reglerna eller, endast möster djup nämns?

Så det är väl bara att anmäla sig och åka bäst man finner nöje?

tanken var ju inte riktigt så utan att det skulle bli en riktig s3 klass

Hej
Detta gäller alla som anmält sig till S3(250) kalssen Lördagen den 2Juni i Göteborg. Pga för få anmälda så ställs klassen in tyvärr :(. Ni kommer bli kontaktade personligen också.

Istället utökas antalet deltagare i Rookie. Så antalet Rookie kommer att bli fler.
MVH Robert Susa
Supermotosektionen Kortedala motorklubb.

Som sagt ovan så är rookie klassen utökad och öppen för alla aven S3 klassen.
Samma kommer det bli för quad open klassen att den stryks om Martin Holm inte tillåter att vi samkör med 450 klassen. Anledningen till ett färre antal startande i quad var att det samtidigt går ett EM.
MVH R.

Samma kommer det bli för quad open klassen att den stryks om Martin Holm inte tillåter att vi samkör med 450 klassen. Anledningen till ett färre antal startande i quad var att det samtidigt går ett EM.
MVH R.

Hehe jag nu är de bara fyra i en klass istället för sju som brukar köra ;)

Trist !

MVH R.

Hadde vart kul om Göteborg kunde starta 250klassen inför media och publik, men det blir väl Örebro-entrepenörerna som tar första steget åt rätt riktning ,

Vi har 3st RMZ250 står klara för Göteborg för alla piloter i Suzuki Team 1,
Men då får vi sikta på Örebro istället.

Den här klassen "tror" jag är den stora "kicken" för supermoto i Sverige , precis som jag ville att en 450klass skulle införas sista året vi körde Rally-cross.

Nu kan vi få in "Yangsters" i supermoton.

Skitsynd att vi inte fick komma igång redan nu, ju tidigare desto bättre för nästa år.

Jag tar gärna fram ett Suzuki team1 med Open-450-250 till -08

Crille
Suzuki Team1

Bifogat

• Suzuki-Satan--solo.gif
    Suzuki-Satan--solo.gif
    36.4 KB · Visningar: 37
Hadde vart kul om Göteborg kunde starta 250klassen inför media och publik, men det blir väl Örebro-entrepenörerna som tar första steget åt rätt riktning......
Vem säger att Östersund inte kommer att försöka få till 250 klassen till 14-15 juli?:)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon