insprut?

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Lund
Hoj
R1
vet inte om det e rätt tråd men :va
jag undar vilken hoj som var först av 900-1000 klassen som var först med insprut? och när kom den till R1? :confused:
 
jeber skrev:
2177549 vet inte om det e rätt tråd men :va
jag undar vilken hoj som var först av 900-1000 klassen som var först med insprut? och när kom den till R1? :confused:

Vilken som var först vet ja inte, men r1:an fick insprut 02 iaf...
 
abethebabe skrev:
2177613 aha då vet man det inte konstigt att kawa e ett sånt litet märke! dom verkar va sena med det mesta
Ändå gör de motorer med jäkligt bra klipp i...
ZX-9R -98 blev ju årets sporthoj det året trots att R1:an, som alla hyllar så mycket, kom då... :tummenupp

Tycker att det är lite märkligt att folk kallar 9:an för touringhoj när den var årets sporthoj 98... :va
 
-97 Suzuki TL1000s med sprut.
-98 Suzuki gsxr 750 Srad
-00 Gsxr 750 Y
-01 Gsxr1000Y
-02 R1
-04 zx10r

Och för er som hävdar att kawwa var sen så har jag för mig att de hade en modell redan på 80tal med sprut på... Den uppgiften är dock osäker och måste undersökas...
 
Inte att förglömma (supersporthojen) BMW K75/K100 med en insprutning som faktiskt fungerade. :bow
 
jeber skrev:
2177549 vet inte om det e rätt tråd men :va
jag undar vilken hoj som var först av 900-1000 klassen som var först med insprut? och när kom den till R1? :confused:
CBR 929 kom -00 och hade elektronisk styrning av insprutet. GPZ hade en form av mekanisk styrning. 1000R kom -01 men redan -98 hade 750R insprutning.
ZX-9R motorn användes i en annan hoj -03 med insprut.
 
cl skrev:
2177752 GPZ 1100 har sprut. Tror den kom -81




Japp -81 kom första med ELEKTRONISK insprutning

Har själv byggt många turbobyggen med kawasprut

Hoztic skrev:
2177892 Nyare GPZ1100 har ju förgasare av en anledning :hihi Det var väl dessutom vanligt att folk byggde om sina GPZ'or till förgasare? :va


Man byggde om till förgasare för att det fanns inga kunnskaper på den tiden

väldigt dåligt med spridare å pumpar med för den delen

Spjällhusen va rätt små med sina 34mm men gick att borra till 36 hehe :D
 
Det är tur att det finns folk som vet vad dom pratar om innan dom skriver här...

GPz1100 kom absolut 1981, jag ber om ursäkt att jag rört till årtalen tidigare i tråden.
 
FZ1 skrev:
2178811 Det är tur att det finns folk som vet vad dom pratar om innan dom skriver här...

GPz1100 kom absolut 1981, jag ber om ursäkt att jag rört till årtalen tidigare i tråden.

-81an hade luftmängdmätare modell svängdörr. Medans -82an körde TPS istället. Har jag fattat det rätt så är det faktiskt Bosch komponenter.
 
Det var väl bara det första året som Kawans sprut krånglade?
Om jag inte minns helt fel så hade Kawa en 1000cc med turbo som bara såldes i USA.
 
Tudor_66 skrev:
2181766 Det kom 81, har en............ Fungerar klanderfritt än idag.
-Jag har bett om ursäkt att jag inte kan hålla reda på årtalen :mad:
-Kompisens fungerade en sommar, kanske för att ja la den i backen :va
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top