Starstriker
Som man googlar får man svar
Jo är man 46 år och bor på Djurö så får man den för ca 10k/år hel/hel..
Dåså! Då är det väl bara att dra till Djurö då om du vill ha billig försäkring ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo är man 46 år och bor på Djurö så får man den för ca 10k/år hel/hel..
Varför inte?
Jo, för att om man kolla vad det kostar att försäkra en sporthoj i Sthlm så räcker det sällan med 20k.
Att då tycka att 9k inte är orimligt (vilket trots allt är halva priset på 20) är orimligt.
Jag känner folk som jobbar i försäkringsbranschen, och ni skulle bara ana hur mycket folk kraschar, myglar och stjäl. Är inte ett dugg förvånad över att många fb inte vill försäkra sporthojar. Det är en dålig affär helt enkelt.
Hittar ts en försäkring på 10k så slå till. 20 också, för jag tror inte det priset kommer hålla länge till.
Du har väll alltid 2 veckor ångerrätt på distansköp enligt kosumentköpslagen?Eller gäller inte det på Insplanet?
Vet inte om någon redan påpekat detta.....
Mvh Danne
Nu valde jag bmw:n eftersom den hade en rimlig försäkringspremie. Dock börjar den bli ganska dyr, jag löser det med att frun får köpa den på hösten och sälja tillbaka den till mig på vårkanten. Då kommer den kosta mig ca 15k/år. Ändå helt ok för att vara 28 år och boendes i Nacka.
mvh Try
Jo, för att om man kolla vad det kostar att försäkra en sporthoj i Sthlm så räcker det sällan med 20k.Hittar ts en försäkring på 10k så slå till. 20 också, för jag tror inte det priset kommer hålla länge till.
Om ett försäkringsbolag kan ge pris på försäkringen för en hoj direkt på nätet och man direkt kan få bekräftelse på mailen, kan de nån dag/vecka/månad säga upp eller höja ens premie?
Detta gäller ej insplanet utan ett välkänt försäkringsbolag som ger pris direkt på sina egna försäkringar.
Kompisen har sin s1000rr hel hel för 12.
Han är under 30 och bor i Uddevalla.
S1000rr skulle kosta 13 på mig hel/hel
Ibland är det bra att bo ute i landet och inte i storstäderna. Men om jag skriver mig hos dig Nikel så kanske jag också får en hygglig premie? Sen är det ju bara att eftersända posten till mig![]()
Med vänlig hälsning, Try
Ni får sluta Krascha![]()
Det är inte hans som ångrat sig, det är Insplanet som försöker åberopa ångervecka![]()
Min moto guzzi skulle kosta ca 14,000 hel/hel genom insplanet o compricer
Ringde sedan själv till precis samma försäkringsbolagt som jag hade fått de prisuppgifterna och undrade hur de hade tänkt nu. Va då menade de.. när jag slår dej o ditt regnummer här i datorn så kostar helförsärkingen helår 4600:-tack tack
Nä jag har ifrågasatt de där företagen ett par gånger när jag har ringt dem. Känns så ologiskt att det skulle bli billigare när det går genom en mellanhand extra
mm bojkotta sådana företag. När det är dyrt är det aldrig oskäligt, men råkar det vara billigt så är det automatiskt oskäligt.
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten