Insplanet, går ej att lita på deras priser!

Jo, för att om man kolla vad det kostar att försäkra en sporthoj i Sthlm så räcker det sällan med 20k.
Att då tycka att 9k inte är orimligt (vilket trots allt är halva priset på 20) är orimligt.

Jag känner folk som jobbar i försäkringsbranschen, och ni skulle bara ana hur mycket folk kraschar, myglar och stjäl. Är inte ett dugg förvånad över att många fb inte vill försäkra sporthojar. Det är en dålig affär helt enkelt.

Hittar ts en försäkring på 10k så slå till. 20 också, för jag tror inte det priset kommer hålla länge till.

Jo, för att om man kolla vad det kostar att försäkra en sporthoj i Sthlm så räcker det sällan med 20k.
Att då tycka att 9k inte är orimligt (vilket trots allt är halva priset på 20) är orimligt.

Jag känner folk som jobbar i försäkringsbranschen, och ni skulle bara ana hur mycket folk kraschar, myglar och stjäl. Är inte ett dugg förvånad över att många fb inte vill försäkra sporthojar. Det är en dålig affär helt enkelt.

Hittar ts en försäkring på 10k så slå till. 20 också, för jag tror inte det priset kommer hålla länge till.

Nu valde jag bmw:n eftersom den hade en rimlig försäkringspremie. Dock börjar den bli ganska dyr, jag löser det med att frun får köpa den på hösten och sälja tillbaka den till mig på vårkanten. Då kommer den kosta mig ca 15k/år. Ändå helt ok för att vara 28 år och boendes i Nacka.

mvh Try

Kompisen har sin s1000rr hel hel för 12.
Han är under 30 och bor i Uddevalla.

S1000rr skulle kosta 13 på mig hel/hel

Du har väll alltid 2 veckor ångerrätt på distansköp enligt kosumentköpslagen?:confused: Eller gäller inte det på Insplanet?
Vet inte om någon redan påpekat detta.....

Mvh Danne

Du har väll alltid 2 veckor ångerrätt på distansköp enligt kosumentköpslagen?:confused: Eller gäller inte det på Insplanet?
Vet inte om någon redan påpekat detta.....

Mvh Danne

Det är inte hans som ångrat sig, det är Insplanet som försöker åberopa ångervecka :hihi

Nu valde jag bmw:n eftersom den hade en rimlig försäkringspremie. Dock börjar den bli ganska dyr, jag löser det med att frun får köpa den på hösten och sälja tillbaka den till mig på vårkanten. Då kommer den kosta mig ca 15k/år. Ändå helt ok för att vara 28 år och boendes i Nacka.

mvh Try

Kreativt! :tummenupp

Jo, för att om man kolla vad det kostar att försäkra en sporthoj i Sthlm så räcker det sällan med 20k.Hittar ts en försäkring på 10k så slå till. 20 också, för jag tror inte det priset kommer hålla länge till.

Nu var det ju inte det du skrev..

"Går nog inte ens om man så har 100 skadefria år och bor i Gällivare...."

Och har jag kunnat försäkra min RSV4:a under 8000:- hel/år så ska det väl gå med den också

Min pappa kollade försäkring på sin ZX7R en gång för längesen - han ringde runt lite bolag och fick ett riktigt bra pris. Han ville testa insplanet för skojs skull och bad dem kolla lite försäkringar. Deras premier var självklart högre än pappas billigaste offert - och min pappa berättar om att han fick en grym offert på egen hand. Då sa säljaren att det inte kunde stämma, så ringde han bolaget och skulle kolla. När vi sedan ville tacka ja till offerten så var det plötsligt nytt pris - något strul hos bolaget.

Ja, insplanet höjde faktiskt vår premie.

Om ett försäkringsbolag kan ge pris på försäkringen för en hoj direkt på nätet och man direkt kan få bekräftelse på mailen, kan de nån dag/vecka/månad säga upp eller höja ens premie?

Detta gäller ej insplanet utan ett välkänt försäkringsbolag som ger pris direkt på sina egna försäkringar.

Om ett försäkringsbolag kan ge pris på försäkringen för en hoj direkt på nätet och man direkt kan få bekräftelse på mailen, kan de nån dag/vecka/månad säga upp eller höja ens premie?

Detta gäller ej insplanet utan ett välkänt försäkringsbolag som ger pris direkt på sina egna försäkringar.

Hör med Konsumentverket, det är nog det säkraste sättet för dig att få ett giltigt svar.

Kompisen har sin s1000rr hel hel för 12.
Han är under 30 och bor i Uddevalla.

S1000rr skulle kosta 13 på mig hel/hel

Ibland är det bra att bo ute i landet och inte i storstäderna. Men om jag skriver mig hos dig Nikel så kanske jag också får en hygglig premie? Sen är det ju bara att eftersända posten till mig ;)

Med vänlig hälsning, Try

Ibland är det bra att bo ute i landet och inte i storstäderna. Men om jag skriver mig hos dig Nikel så kanske jag också får en hygglig premie? Sen är det ju bara att eftersända posten till mig ;)

Med vänlig hälsning, Try

Var tvungen att beräkna igen då min sökning skedde i Somras.

En 2012 S1000RR kostar 25k Hel/hel på mig.
25 år och boendes i Uddevalla och IF.

Fan vad den stigit då...

Ni får sluta Krascha :7peta

Ni får sluta Krascha :7peta

Jag tror att om en hoj ökat till en viss "försäkringsnivå" så tror jag att även om folk slutar vurpa med dem så kommer nog sänkningen gå mycket saktare än vad höjningen gjorde - om det nu blir en sänkning. Vi kan ju aldrig få statistik heller för att ens få en uppfattning om detta.

Så nä, kör som vanligt och ställ av/på :)

Min moto guzzi skulle kosta ca 14,000 hel/hel genom insplanet o compricer

Ringde sedan själv till precis samma försäkringsbolagt som jag hade fått de prisuppgifterna och undrade hur de hade tänkt nu. Va då menade de.. när jag slår dej o ditt regnummer här i datorn så kostar helförsärkingen helår 4600:- :musik tack tack :Bugar

Nä jag har ifrågasatt de där företagen ett par gånger när jag har ringt dem. Känns så ologiskt att det skulle bli billigare när det går genom en mellanhand extra

Bode inte detta var ett fall att ett avtal är bindande och de kan inte backa ur det?

Min moto guzzi skulle kosta ca 14,000 hel/hel genom insplanet o compricer

Ringde sedan själv till precis samma försäkringsbolagt som jag hade fått de prisuppgifterna och undrade hur de hade tänkt nu. Va då menade de.. när jag slår dej o ditt regnummer här i datorn så kostar helförsärkingen helår 4600:- :musik tack tack :Bugar

Nä jag har ifrågasatt de där företagen ett par gånger när jag har ringt dem. Känns så ologiskt att det skulle bli billigare när det går genom en mellanhand extra

mm bojkotta sådana företag. När det är dyrt är det aldrig oskäligt, men råkar det vara billigt så är det automatiskt oskäligt.

mm bojkotta sådana företag. När det är dyrt är det aldrig oskäligt, men råkar det vara billigt så är det automatiskt oskäligt.

Jag bruka dock sätta dem i arbete när jag slösurfar på blocket. när man ligger där runt 20% sugen på en hoj och undra om det finns någon lämplig försäkring. Fast det var länge sen nu. Efter den incidenten med moto guzzin i höstas har jag faktiskt inte ringt dem.

Haha sen har jag en ännu bättre försäkrings guide. Halle7 som bor uppe i stockholm surar jämnt över sin helt sjuka försäkringskostnader på olika hojar han är intresserad av och har alltid mig som jämförelse. Så han vet mer eller mindre vad alla hojar kostar att försäkra på mig genom nästan varända försäkringbolag :D

Ibland kan man tro att han inte gör något annat om dagarna :dummer

Insplanet är ett dåligt skämt. Jag kollade med dom för tre år sedan när jag nyss köpt min gamla Super Tenere från -97 och dom skulle ha över 20000kr/år för att försäkra den. Jag frågade säljaren om han skämtade för det dyraste alternativet jag hittat när jag räknade på olika bolags sidor var ca 7000kr men nej han var alvarlig och tydligen så samarbetar dom med väldigt få och udda bolag. Jag valde istället det billigaste alternativet jag hittat själv och det låg på ca 3500kr/år.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back