INSIDER "Om vakter/Ordningsvakter"

KalleNorton skrev:
Till Stockholm räknas dock alla kommuner som har förbindelse med tunnelbana/pendeltåg, och då blir siffran närmare två miljoner.
Vad jag vet så ska bara en kommun räknas till antalet invänarna i denna kommun. Det är väl därför så många säger att de bor i sthlm men kanske bor i huddinge eller täby eller nån annan förort. De som däremot skriver att de är ifrån 08 är däremot helt rätt. Att sen hålla på och säga att alla som kommer utifrån är bönder är bara så jävla patetiskt. Hur många urstockholmare finns det egentligen i stockholm? Är det knappt 50%? Resten är ju inflyttade "bönder".

Mickez77 skrev:
Kanske inte så vanligt med allvarligt bråk på mindre orter

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=492825&previousRenderType=6

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,735544,00.html

En ordväxling mellan männen och ordningsvakterna utvecklades snabbt till ett öppet bråk. Inför ett stort antal vittnen ska 29-åringen och 36-åringen ha angripit vakterna med nävarna. Efter en stunds slagsmål kunde vakterna ta kontroll över situationen och förse männen med handfängsel. 29-åringen och 36-åringen fördes bort av polis och fick tillbringa resten av morgonen i arresten

Får för mig att det är Merals förra man... :näsblod

UrbanTiger skrev:
Förlåt men jag räknar mig inte som bonde när jag åker till Tokholmen utan som turist. Hur du ser på dig själv är ju inget jag kan ta ansvar för.
Inte mitt uttryck utan jag bara skrev vad andra ansåg om folk som kommer utanför 50-skyltarna. Hur mycket bonde du eller jag är tycker jag har mindre betydelse. Brukar inte handla om vad man själv anser att man är utan vad andra anser om en själv. Finns säkert flera som anser att du är bonde fastän du själv inte anser det.

sportarn skrev:
Stockholm 754 948 :fakta
Hmmm..... Väldigt många åker in från förorterna för att gå på krogen.... Den siffran är väl knappast med förorterna...... Jag pratar storstockholm.... Dit Pendeltåg och tunnelbana når.....

hmm.. bli inte väktare om ni har barn... min far jobbar i linköping på securitas o blev nedslagen av 3 killan för ett tag sen... mena yngre syskon gråter varje gång han ska till jobbet nu för att de är rädda att de ska hända nått... :(

Eller på krogen.
Risken finns att dom blir Föräldralösa,som vissa ordningsvakter beter sig.

grömpa skrev:
så sant. vars brukar du stå?
Statts Hoteller + i älvsbyn och på sommaren lite olika festivaler mm

R1 Uffe skrev:
1781938 Statts Hoteller + i älvsbyn och på sommaren lite olika festivaler mm
Visst var det du som var på stat i helgen i piteå och tog hand om någon som sparkat sönder en ruta?

Farsan min blev påhoppad på tunnelbanan för typ 15 år sedan. 2 modiga tonårskillar var coola nog att råna en halt 60-årig pensionär.

Inte så förvånande att ynkryggarna lyckades med konst stycket att försöka lifta sig ifrån platsen.....närmare bestämt med en polisbil, båda åkte dit.

Skulle faktiskt inte haft hjärt att klubba dom blodig om jag träffat på dom själv för det dom gjorde...har inte för vana att misshandla mentalt handikappade människor.

Är egentligen en tröst i sig att veta att en stor mariotet av kriminella faktiskt saknar ett IQ eller två.

Maax skrev:
2074208 Farsan min blev påhoppad på tunnelbanan för typ 15 år sedan. 2 modiga tonårskillar var coola nog att råna en halt 60-årig pensionär.

Inte så förvånande att ynkryggarna lyckades med konst stycket att försöka lifta sig ifrån platsen.....närmare bestämt med en polisbil, båda åkte dit.

Skulle faktiskt inte haft hjärt att klubba dom blodig om jag träffat på dom själv för det dom gjorde...har inte för vana att misshandla mentalt handikappade människor.

Är egentligen en tröst i sig att veta att en stor mariotet av kriminella faktiskt saknar ett IQ eller två.
Och detta hade koppling till ordningsvakter eller :confused:

Maxxi skrev:
2074223 Och detta hade koppling till ordningsvakter eller :confused:

Syftar till ordningsvakter och deras yrke/mängden bråk i storstad kontrar mindre städer..........och allt mellan himmel och jord...som dom flesta tråder brukar utvecklas sig.

Om du misstycker ber jag så mycket om ursäkt. :pannkyss

RF_Racing skrev:
1781538 hmm.. bli inte väktare om ni har barn... min far jobbar i linköping på securitas o blev nedslagen av 3 killan för ett tag sen... mena yngre syskon gråter varje gång han ska till jobbet nu för att de är rädda att de ska hända nått... :(

Vad heter din far?

Sen funkar inte "shift"-knappen för dig?

R1 Uffe skrev:
1779164 Jag är djupt besviken på mina så kallade kollegor där i storstan, jag vet att alla inte har lika lång stubin som mig.........men det är inte så underligt att man får ovänner om man beter sig så där. Visst det finns lite mer folk där nere än här uppe, men det är ändå i det långa loppet bättre att vara trevlig. Visst det är inte lätt att stå och le och vara trevlig till alla hela tiden, för det är ju inte bara EN person som kommer fram och pratar och filosoferar
trevligt å träffa dig, i sommar på pdol så säger ja bara sporthoj.com så släpper du in mig i öl tälten fast ja har ett halv år kvar? :pannkyss

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT