INSIDER "Om vakter/Ordningsvakter"

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Jag är djupt besviken på mina så kallade kollegor där i storstan, jag vet att alla inte har lika lång stubin som mig.........men det är inte så underligt att man får ovänner om man beter sig så där. Visst det finns lite mer folk där nere än här uppe, men det är ändå i det långa loppet bättre att vara trevlig. Visst det är inte lätt att stå och le och vara trevlig till alla hela tiden, för det är ju inte bara EN person som kommer fram och pratar och filosoferar

Ja ett tufft yrke är det, inte skulle jag vilja prata med fulla personer när man själv är nykter.

R1 Uffe skrev:
Jag är djupt besviken på mina så kallade kollegor där i storstan, jag vet att alla inte har lika lång stubin som mig.........men det är inte så underligt att man får ovänner om man beter sig så där. Visst det finns lite mer folk där nere än här uppe, men det är ändå i det långa loppet bättre att vara trevlig. Visst det är inte lätt att stå och le och vara trevlig till alla hela tiden, för det är ju inte bara EN person som kommer fram och pratar och filosoferar
Ja.... Det är nog en jävla skillnad på en komun som har 40 000 invånare och en med 1 000 000

Kanske inte så vanligt med allvarligt bråk på mindre orter

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=492825&previousRenderType=6

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,735544,00.html

En ordväxling mellan männen och ordningsvakterna utvecklades snabbt till ett öppet bråk. Inför ett stort antal vittnen ska 29-åringen och 36-åringen ha angripit vakterna med nävarna. Efter en stunds slagsmål kunde vakterna ta kontroll över situationen och förse männen med handfängsel. 29-åringen och 36-åringen fördes bort av polis och fick tillbringa resten av morgonen i arresten

Last edited:
pidda skrev:
Varför vill man bli dörr-/ordningsvakt :confused:
Jag blev det för att tjäna lite xtra pengar, sen så går man inte ut så mycket heller och då sparar man pengar......

Och sen förstås att bemöta sina gäster som man själv vill bli bemött

zpeppy skrev:
De måste väll kännas rätt ballt o stå o biffa i dom dära coola gula jackorna erl..?

Nämen allvarligt...varför!?

Varför inte? måste ju finnas en man/kvinna till varje yrke.

pidda skrev:
Varför vill man bli dörr-/ordningsvakt :confused:

Varför inte? Jag skulle kunna tänka mig det. Någon med kontakter?
BZ verkar var ett ställe för mig. Jag vill också slåss...!! :4skrika :D
Tänk va skönt att få ge sig på mesiga Svenssons, som inte vågar försvara sig! Få ge utlopp för alla hormonsvängningar efter anabolakurerna. Vaa?

Lika tufft som grabbgängen som kommer en 4-5 st o slår ner ensamma småkillar. Vad hårda de tycker att de är... :kocko
Det är nog tur att jag inte sett såna där övergrepp IRL. Skulle ha svårt att hålla mig...

Mickez77 skrev:
Tror det är lika vanligt med "vanligt" bråk men mindre vanligt med knivslagsmål och då det riktigt är på liv och död så att säga. Sen tror jag det är mer vanligt här att man går nån annanstans där det inte är nå folk och slåss där istället för på öppna gatan. Folk känner ju igen en rätt så lätt.

Zlide skrev:

Varför inte? Jag skulle kunna tänka mig det. Någon med kontakter?
BZ verkar var ett ställe för mig. Jag vill också slåss...!! :4skrika :D
Tänk va skönt att få ge sig på mesiga Svenssons, som inte vågar försvara sig! Få ge utlopp för alla hormonsvängningar efter anabolakurerna. Vaa?

Lika tufft som grabbgängen som kommer en 4-5 st o slår ner ensamma småkillar. Vad hårda de tycker att de är... :kocko
Det är nog tur att jag inte sett såna där övergrepp IRL. Skulle ha svårt att hålla mig...

Väl rutet broder! :tummenupp

Däremot så är det ju inte 1000000 människor ute på samma ställe i stockholm.Tyckte inte det var så hemskt stor skillnad på stockholm och piteå på själva gatorna iallafall en fredag/lördag kväll. Förutom att det var över ett sjukt mycket större område.

R1 Uffe skrev:

vi har ju några som liknar dem hära i piteå :mad: :gnissla

grömpa skrev:
Jo men uffe brukar vara snäll iallafall :tummenupp

Edit: Tror jag, ifall det är han jag tror, ansikten på vakter blir som lite suddiga när man försöker komma ihåg dom, vet inte varför :fyllisar

Edit: Tror jag, ifall det är han jag tror, ansikten på vakter blir som lite suddiga när man försöker komma ihåg dom, vet inte varför :fyllisar[/QUOTE]

Kan vara för att dom ger en Hjärnskakning när man kommer för nära ?

honkiie skrev:
Jo men uffe brukar vara snäll iallafall :tummenupp

Edit: Tror jag, ifall det är han jag tror, ansikten på vakter blir som lite suddiga när man försöker komma ihåg dom, vet inte varför :fyllisar

jo det brukar han :)
finns en vaktfamilj här i stan som nog ingen tycker om tror jag :gnissla

grömpa skrev:
Tyvärr så är ju inte alla bra människor

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...