Insider Ikväll 22:00 Kanal 3

Chris Ash skrev:
Jag skulle snarare råda alla att undvika den där smörjan!

Det är ingen historiebok om förintelsen....//blablabla//....

Vad har den förresten med svenska invandrare att göra?

jag har inte påstått att den är en historiebok om förintelsen..? eller ...

den handlar ju om ett av sätten som det tjänas pengar på förintelsen.. enorma summor.
sen ska man inte tro på allt som skrivs. men grejen e att de e upp till var och en hur mycket man tror på det som skrivs. för jag betvivlar att allt e osanning, även om boken bitvis färgas av hans personliga åsikter.

jag har inte heller sagt att den har med invandringen i sverige att göra, kom bara på att jag tyckte det var intressant läsning, å då åkte den med av bara farten när jag tiposade om "invandrarpolitiken i "månas" sverige"

en annan sak som jag tycker är rätt skum, e att man påvisar sin ickerasistiskhet med hur många invandrare man känner.. kan man inte vara anti/ointresserad utan ä ha massa invandrare i bekantskapskretsen...? :va
och det är bizarrt att samhället måste ha den informationen när man talar om sånnahär saker.

Jag har inte haft några som helst problem med invandrare, däremot har jag ofta träffat på inhemska kräk. Kenta och Roffe på parkbänken är riktigt jobbiga och Pundar-Jonny som snor min bilstereo och lämnar kvar godispapper i förarsätet varje månad är väldigt irriterande.
Kriminalitet är kopplat till samhällsklass, inget annat.

Last edited:
Begår folk med utländsk härkomst som kommit hit i hjälp och flykt brott i Sverige och det är av grovare typ så AVVISA dem direkt.. vad är problemet ?

Ut med skiten som kostar oss skattebetalare bara massa pengar att ha dem i svenska fängelser.
Ta hand om de svenska som är bsotadslösa och arbetslösheten i Sverige istället.

Hårdare straff m.a.o!

Allting i programmet är ju old news, men det är ju bra att debatten börjar bli "accepterad".

/N

Eureka skrev:
Begår folk med utländsk härkomst som kommit hit i hjälp och flykt brott i Sverige och det är av grovare typ så AVVISA dem direkt.. vad är problemet ?

Ut med skiten som kostar oss skattebetalare bara massa pengar att ha dem i svenska fängelser.
Ta hand om de svenska som är bsotadslösa och arbetslösheten i Sverige istället.

Hårdare straff m.a.o!

jippie, så ska det låta! :banana
äntligen en med samma åsikter (nästan iaf.)

Det finns kräk av alla slag och ursrung!

Det finns även bra invandrare som har 2-3 jobb för att försörja sig och familjen men dessa ser vi knappast för de jobbar nästan alltid och har inte tid att umgås med arbetsskygga landsmän som rånar och beter sig och vilken sort vi märker av bör ju inte bli så svårt att räkna ut.

Oftast så blir det lite generaliserat när man pratar om invandrare och brottslighet, ungefär som när man pratar om mesiga svenskar som bara finner sig i allting och aldrig vågar resa sig upp och säga ifrån, på sin höjd kanske de knyter näven i fickan eller gormar lite på vägen till fikarummet.

Kände någon sig generaliserad? eller ännu värre igen sig!
Se till att stoppa de kräk som rånar och suger ut vårt land.

Ganska skrämmande att dom är överpresentaterade (stavning?) och fortfarande en minoritet.

Last edited by a moderator:
Peder Rosberg skrev:
Ganska skrämmande att dom är överpresentaterade (stavning?) och fortfarande en minoritet.

Varför länkar du till info14? Inte ens som skämt är det roligt.

Last edited by a moderator:
Man är inte rasist för att man ogillar invandrare som en del i tråden tycks tro (?). Rasister tycker sämre om en ras, invandare är ingen ras.

Främlingsfientlig är man om man bland annat ogillar invandrare.

Rätta mig om jag har fel.

Last edited:
Chris Ash skrev:
Varför länkar du till info14? Inte ens som skämt är det roligt.
Inget skämt, utan ingen rök utan eld helt enkelt..
För övrigt e ja humanist om någon undrar..

Varadero skrev:
Man är inte rasist för att man ogillar invandrare som en del i tråden tycks tro (?). Rasister tycker sämre om en ras, invandare är ingen ras.

Främlingsfientlig är man om man bland annat ogillar invandrare.
R
ätta mig om jag har fel.

korekt!

Varadero skrev:
Man är inte rasist för att man ogillar invandrare som en del i tråden tycks tro (?). Rasister tycker sämre om en ras, invandare är ingen ras. Främlingsfientlig är en benämning på de som bland annat ogillar invandrare.
Rätta mig om jag har fel.

Rasbegreppet är väl skrotat? Hursomhelst är det skitsamma, idiot funkar det med.

Chris Ash skrev:
Rasbegreppet är väl skrotat? Hursomhelst är det skitsamma, idiot funkar det med.

haha, nu är "hajen" här & hugger igen :tungan

så du tycker att alla som tycker att vi tar in för många invandrare är "idioter"? :rolleyes:

Peder Rosberg skrev:

Det finns många trevliga nazistsidor att länka till. Ingen rök utan eld eller hur var det?

Väck med skiten!

granath_ skrev:
nazze sida & nazze sida vet jag inte.. jag klassar hellre "volkemord" som en nazist sida :3freak (den ska ni veta att jag är helt emot! :fatta! )

Skämtar du? Grundaren Robert Vesterlund är en känd nazist som bland annat är dömt för våldsamt upplopp, ordnar antijudiska demonstrationer och stödde avrättningen av poliserna i Malexander.

Fan vad det börjar lukta illa här nu......trådstängningsdags?

Chris Ash skrev:
Skämtar du? Grundaren Robert Vesterlund är en känd nazist som bland annat är dömt för våldsamt upplopp, ordnar antijudiska demonstrationer och stödde avrättningen av poliserna i Malexander.

Fan vad det börjar lukta illa här nu......trådstängningsdags?

ok, ursäkta ett korkat uttalande. det tar jag genast tillbaka! :död :(

men det jag syfftade på var att en del har ju lika stora fördommar mot svenskar som en del har mot invandrare..

edit: ursäkta om det låter som jag är nån form av nynazist, det vill jag inte bli ihopkopplad med :(

Peder Rosberg skrev:

Vad har info14 med humanism att göra?

Kul rök du ger ifrån dig. Hur är din eld?

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP