Insexhylsa till Sturup

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Min insexhylsa till framhjulsaxeln "råkade" försvinna på ERF:et på Anderstorp. Om någon kan ta med sig en till Sturup imorgon och låna mig den så jag kan byta famhjul är jag tacksam. Jag tror det är 22 mm, inte helt hundra.

Tips om var man köper en sådan utan att man behöver beställa, eller ännu hellre ett specialverktyg med skaft mottages också tacksamt. Biltema har inte, där har jag redan varit.

ska man ta med sig 20-25mm eller vad vill du :3freak . Kan du mäta och kolla?
Bingo skrev:
2177105 Min insexhylsa till framhjulsaxeln "råkade" försvinna på ERF:et på Anderstorp. Om någon kan ta med sig en till Sturup imorgon och låna mig den så jag kan byta famhjul är jag tacksam. Jag tror det är 22 mm, inte helt hundra.

Tips om var man köper en sådan utan att man behöver beställa, eller ännu hellre ett specialverktyg med skaft mottages också tacksamt. Biltema har inte, där har jag redan varit.

Mr K skrev:
2177194 ska man ta med sig 20-25mm eller vad vill du :3freak . Kan du mäta och kolla?
Hmmm, kan jag väl. Hmmm, kan jag nog. Med tumstocken får det bli.

Insexhylsa är kanske fel ord. Det jag söker är alltså en "insexnyckel" i den dimensionen. Den behöver inte vara L-formad utan det räcker bra med den delen som man sticker in i "insexhålet".

Den jag hade var helt enkelt en kort , rak insexgrunka som jag vred runt genom att sätta en skiftnyckel till den del som stack ut. Hoppas ni fattar vad jag menar...

Ajja, ni som har en sån till Suzuki vet vad det är för nåt.

Bingo skrev:
2177243 ...Den jag hade var helt enkelt en kort , rak insexgrunka som jag vred runt genom att sätta en skiftnyckel till den del som stack ut. Hoppas ni fattar vad jag menar...
:rofl :rofl
Du som alltid är vältalig och retorisk.... :D
Om du har en vinkelslip så ta en vanlig sexkantshylsa som är "lagom" större än hålet, spänn upp i skruvstycket och slipa ytterkanterna till en passande sexhörning (Följ facetterna på insidan). Ta lite i taget så går det säkert bra :tummenupp

Robz skrev:
2177284 :rofl :rofl
Du som alltid är vältalig och retorisk.... :D
Hähä, tack :lol

Robz skrev:
Om du har en vinkelslip så ta en vanlig sexkantshylsa som är "lagom" större än hålet, spänn upp i skruvstycket och slipa ytterkanterna till en passande sexhörning (Följ facetterna på insidan). Ta lite i taget så går det säkert bra :tummenupp
Ujuj... Har varken vinkelslip eller skruvstycke. Går det lika bra med silvertejp och en borrmaskin :rofl

Edit: Tumstocken visade 24 mm. Notera dock att det inte är en vanlig hylsa för skruvar. Jag behöver alltså delen som man sticker in i insexskruven. Axeln är i princip en stor insexskruv som är gängad i ena ändan.

Last edited:
Bauhaus har sådana stora insex-modeller som du söker efter.
Köpte själv min som jag hade till Kawwan och den gick lös på typ 70 spänn.

Kurvmakaren skrev:
2177457 Bauhaus har sådana stora insex-modeller som du söker efter.
Hmmm, såklart. Varför tänkte jag inte på det när jag var på Biltema, som ligger på andra sidan gatan :argpådato

Kurvmakaren skrev:
2177457 Bauhaus har sådana stora insex-modeller som du söker efter.
Nope, inte där heller. Största de hade var 19 mm. Inte Harald Nyborg heller (däremot en sats T-insexnycklar, såna som är så sköna att skruva med, ni vet, för 59 kr. 2, 2,5, 3, 4, 5, 6 och 8 mm). Ebos hade inget. Vart fasen vänder man sig :va

Bingo skrev:
2182676 Nope, inte där heller. Största de hade var 19 mm. Inte Harald Nyborg heller (däremot en sats T-insexnycklar, såna som är så sköna att skruva med, ni vet, för 59 kr. 2, 2,5, 3, 4, 5, 6 och 8 mm). Ebos hade inget. Vart fasen vänder man sig :va
Jag har en 22mm som jag använde på min sukka 24mm utan problem .....

Bifogat

• DSC00024 (Large).JPG
    DSC00024 (Large).JPG
    85.1 KB · Visningar: 67
Mr K skrev:
2182808 Jag har en 22mm som jag använde på min sukka 24mm utan problem .....
Jaha, den var ju nätt och fin... Du minns inte var du köpte den och om de möjligen har större?

Bingo skrev:
2182834 Jaha, den var ju nätt och fin... Du minns inte var du köpte den och om de möjligen har större?
köpte i polen och de hade större. Kan kanske fixxa till dig på annat håll, en 24mm insextapp på 7-8cm. Pris kanske runt en hundring. Intressant=

Mr K skrev:
2182974 köpte i polen och de hade större. Kan kanske fixxa till dig på annat håll, en 24mm insextapp på 7-8cm. Pris kanske runt en hundring. Intressant=
Jepp, mycket. Jag vet inte vad en insextapp är för något men bara den gör jobbet (lossar framhjulsaxeln)så är jag nöjd och glad och köper osedd :)

PM:a kontonr så pröjsar jag direkt.

Bingo skrev:
2183053 Jepp, mycket. Jag vet inte vad en insextapp är för något men bara den gör jobbet (lossar framhjulsaxeln)så är jag nöjd och glad och köper osedd :)

PM:a kontonr så pröjsar jag direkt.
Ska bara kolla så de finns hemma oxå. Meddelar snarast jag vet. Såhär ser den ut. Man använder sedan bara en vanlig 24 hylsa.

Bifogat

• insex.jpg
    insex.jpg
    89.6 KB · Visningar: 54
Mr K skrev:
2183226 Ska bara kolla så de finns hemma oxå. Meddelar snarast jag vet. Såhär ser den ut. Man använder sedan bara en vanlig 24 hylsa.
Hell yeah! Det var en sån jag hade.

Note to myself: insexTAPP :lol

Bingo skrev:
2183304 Hell yeah! Det var en sån jag hade.

Note to myself: insexTAPP :lol
95kr + 5kr i framkörningsavgift = hnudring jämnt. Jag har beställt. Du kan betala när du får den i näven.

Mr K skrev:
2183407 95kr + 5kr i framkörningsavgift = hnudring jämnt. Jag har beställt. Du kan betala när du får den i näven.

Är det samma storlek till Kawan? Isf hade jag också kunnat tänka mig en. :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...