Insexhylsa söttre än 19mm ?

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Insexhylsa större än 19mm ?

Tjena!
Söker insexhylsa som är större än 19mm.
Har letat på många stället i sthlm, bla biltema, bauhaus, fedells mm
Någon som vet vart det går att köpa så är jag tacksam, behöver byta däck på hojen:)

Last edited:
Testa olika storlekar på bultar dess huven brukar passa fint, om du inte vill betala en massa tänkte jag :tummenupp

Ojdå hylsa stod det! Ett gott råd till andra dåra!

billigaste lösningen är en bult i den dim. om du vänder den o låser 2 muttrar i andra änden o lossar bulten med .stora insex finns på närmaste järnia eller liknande annars ,sniklösningen funkar använde den själv ett tag

billigaste lösningen är en bult i den dim. om du vänder den o låser 2 muttrar i andra änden o lossar bulten med .stora insex finns på närmaste järnia eller liknande annars ,sniklösningen funkar använde den själv ett tag

Är inte risken att man drar av bulten överhängande om man gör så? Även om den är rätt grov så tycker jag att dom brukar gå av, och jag kör ändå 12.4... Eller?

Har ingen aning om var i landet du bor men jag har sett att det finns just såna verktyg att köpa på avamc i sthlm.

nu vet inte jag om vi har samma storlek på innerdiametern men jag brukar ta en kamaza tändstiftshylsa och köra i fel ände på hylsan i hjulet. Den passar perfekt. :)

Som sagt.. En tändstiftshylsa med mutter det i bakkanten passar perfekt, använder en sådan när jag har bytt däck på min förra GSXR1000 -02.

Biltema... nu minns jag inte vad de heter men borde va i närheten av GÄNGSTÅNG
de "muttrar" man använder för att sätta ihop flera gängstänger med.
38kr för 2st, passade perfekt till min gsxr1000 som hade 24mm

Kolla i LUNA katalogen, kan vara så att det är beställningsvara helt enkelt. Ett tips är att du springer in på Jacking i Bagarmossen, har dom inte hemma så tar dom säkert hem en åt dig om du kan vänta några dagar.

bra tipps, drar dit idag och frågar!:tummenupp

Ska de vara så svårt?! Jag är inte kinkig! Jag försöker vara kinky! :mad: :D

Ingår det inte såna där i verktygssatsen till nyare hojar? Jag kan ju nästan riva isär allt, inkl motorn, med min verktyggssats! :va

tyvär var inget sånt med min hoj :(

Kolla med en firma som heter Swedol. Dom säljer jävla massa verktyg för lastbilar o dyl... Kan ha dimensioner av större storlek. :va

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra