insatsstyrkan börjar stanna hojar

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Söker...
körde som vanligt jävligt roligt mellan bilarna på en trafikerad bro här i stockholm.....jag och mina vänner stannar vid rött ljus....då slirar en SUV modell STOOOR in framför oss, ut hoppar tre poliser med insatsstyrkan emblemet på ärmen och knuffar in oss till sidan, efter många kontroller och spända ögonbryn, släppde de oss med en varning och orden: vi skulle kunna skriva en hel roman om eran körning idag men vi är ju inga trafikare.......tjo! tänkte jag......
Man ärligt nu e det tredje gången jag blir stannad i den här stan och klarar mig med en varning, nästan så att jag vill ha en lapp snart......

Rock on stay fresh:yoparty

DunderDan skrev:
2358680 körde som vanligt jävligt roligt mellan bilarna
på en trafikerad bro här i stockholm.....jag och mina vänner stannar vid rött
ljus....då slirar en SUV modell STOOOR in framför oss, ut hoppar tre poliser med
insatsstyrkan emblemet på ärmen och knuffar in oss till sidan, efter många
kontroller och spända ögonbryn, släppde de oss med en varning och orden: vi
skulle kunna skriva en hel roman om eran körning idag men vi är ju inga
trafikare.......tjo! tänkte jag......
Man ärligt nu e det tredje gången jag blir stannad i den här stan och klarar
mig med en varning, nästan så att jag vill ha en lapp snart......

Ni körde antagligen som att ni hade stulit hojarna :tungan
å då var det ju bra att dom stoppade er och kollade att ni inte hade
stulit dem :) :tummenupp
Köp en trisslott och få en massa roligare lappar :)

Som jag förstått det ska de lägga ner det här med rena trafikpoliser & istället ska alla poliser ha trafikövervakning bland sina arbetsuppgifter så nästa gång kanske du åker dit på det. :va :)

cleaner skrev:
2358769 Ni körde antagligen som att ni hade stulit hojarna :tungan
å då var det ju bra att dom stoppade er och kollade att ni inte hade
stulit dem :) :tummenupp
Köp en trisslott och få en massa roligare lappar :)
Har tänkt på det där med trisslott.....tänkte jag väntar en gång till så att jag vet säkert att man får storvinsten:D

hade liknande upplevelse då jag wheelade i stan en festival kväll, Polisen kom då vi åt på max och gav en detaljerad beskrivining om vad som skulle hända om vi wheelade en gång till inne i centrum:pangihuve

Chii skrev:
2359411 hade liknande upplevelse då jag wheelade i stan en festival kväll, Polisen kom då vi åt på max och gav en detaljerad beskrivining om vad som skulle hända om vi wheelade en gång till inne i centrum:pangihuve

Måste ju få flasha vad man lärt sig, uttrycket" om ingen ser/hör ett träd
falla i skogen, har det verkligen fallit" får en helt ny betydelse......uiiila på säger jag:tummenupp :D

Freddola skrev:
2359398 Varför köpa en trisslott när all tur är förbrukad :tungan

det säger man till en person som haft mycket tur på sistonde:) ...kolla kalle ankas kusin, han har ju tur hela tiden, tar aldrig slut..:va

Last edited:
DunderDan skrev:
2358680 körde som vanligt jävligt roligt mellan bilarna på en trafikerad bro här i stockholm.....jag och mina vänner stannar vid rött ljus....då slirar en SUV modell STOOOR in framför oss, ut hoppar tre poliser med insatsstyrkan emblemet på ärmen och knuffar in oss till sidan, efter många kontroller och spända ögonbryn, släppde de oss med en varning och orden: vi skulle kunna skriva en hel roman om eran körning idag men vi är ju inga trafikare.......tjo! tänkte jag......
Man ärligt nu e det tredje gången jag blir stannad i den här stan och klarar mig med en varning, nästan så att jag vill ha en lapp snart......

Det kan vi lätt ordna om du vill. Säg bara till var du finns så kan jag komma dit och rapportera dig, du får bestämma vad du vill bli rapporterad för... ;) :D

KJECOP skrev:
2366020 Det kan vi lätt ordna om du vill. Säg bara till var du finns så kan jag komma dit och rapportera dig, du får bestämma vad du vill bli rapporterad för... ;) :D
hahaha Hoppas du känner ironin i att jag vill ha böter....
Antar att du alltid jämt och ständigt följer lagen när du kör privat?:)

Last edited:
DunderDan skrev:
2358680 Man ärligt nu e det tredje gången jag blir stannad i den här stan och klarar mig med en varning, nästan så att jag vill ha en lapp snart......

3 ggr bara?
Själv har jag blivit stoppad 6 ggr i år:3freak (en med bil) Fått en flygande, har vid alla tillfällen haft miniskylt som det gnällts på men har med rejält munbajsande och genom att vara übersympatisk mot lagens herrar och damer inte fått en enda krona i böter... (förutom med bilen, laser-1000:-)

De ser oss som terrrorister ibland...

KJECOP skrev:
2366020 Det kan vi lätt ordna om du vill. Säg bara till var du finns så kan jag komma dit och rapportera dig, du får bestämma vad du vill bli rapporterad för... ;) :D
Föragelseväckande, genom att köra naken? offentlig urinering? haha?:tummenupp

Last edited:
Tur att man inte bor i Stockholmtrakten...
Jag har bara blivit stannad en enda gång (och det var med bilen), och då kör jag ändå hyffsat mycket eftersom jag har 11 mil t.o.r till jobbet.

DunderDan skrev:
2358680 /snip/.då slirar en SUV modell STOOOR in framför oss, ut hoppar tre poliser med insatsstyrkan emblemet på ärmen /snip/

Hur ser ett sånt emblem ut?
Är det ett svärd med vingar?

Jag har aldrig blivit stoppad i stockholm och då kör jag ändå väldigt mycket...

DunderDan skrev:
då slirar en SUV modell STOOOR in framför oss, ut hoppar tre poliser med insatsstyrkan emblemet på ärmen och knuffar in oss till sidan, efter många .....

Var det verkligen insatsstyrkan och inte piketen ? hur såg emblemet ut ?
Har väldigt svårt att tänka mig att insatsstyrkan skulle ägna sig åt trafikanter.

Rocky skrev:
2367894 Var det verkligen insatsstyrkan och inte piketen ? hur såg emblemet ut ?
Har väldigt svårt att tänka mig att insatsstyrkan skulle ägna sig åt trafikanter.
Instämmer! här är en bild på insatsstyrkans märke:

Bifogat

• 1210047907.jpg
    1210047907.jpg
    2.4 KB · Visningar: 1,118
  • ni3.jpg
    ni3.jpg
    58.3 KB · Visningar: 207
Last edited:
Poke skrev:
2367900 Instämmer! här är en bild på insatsstyrkans märke:

Korrekt, det var nog mera troligt att han såg detta märke som tillhör piketen.

Bifogat

• piketny.gif
    piketny.gif
    21.7 KB · Visningar: 2,193
Last edited:
:D hehe, fan va bra.

Last edited:
hakis skrev:
2367958 Nej är du inte ute o reser nu, deras märke är väl dom dära vingarna...

Detta liknar mer något militäriskt.:confused:

Nix Jag har pga mitt jobb haft kontakt med både med NI och piketen så jag känner mig tämligen säker :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back