insatsgäng-nit eller nått

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Ja vad det nu heter, har fått förklarat hur de fungerar men vart finns det folk som har verktyg och prylar om man vill göra fler likadana?

Bifogat

• IMG_0045.jpg
    IMG_0045.jpg
    110.2 KB · Visningar: 130
Jabben skrev:
2131686 Ja vad det nu heter, har fått förklarat hur de fungerar men vart finns det folk som har verktyg och prylar om man vill göra fler likadana?

Nitmutter eller " popnut " biltema har visst kit

den lokala bilplåtisen kan nog annars hjälpa dig med en sådan

Föresten , Visst va de du som byggde bänk?

vem svarvade rullen åt dig?

Kosstnad å hur mycke väger den?

Last edited:
precis. popnut. & vi har på firman om du vill ha hjälp & möjlighet att ta dig till gävle ;)

Popnuts är grymma.. se till att ha en ordentlig maskin när du använder dem bara. En droppe loctite innan gör susen

andersson turbo skrev:
Föresten , Visst va de du som byggde bänk?

vem svarvade rullen åt dig?

Kosstnad å hur mycke väger den?

Stämmer, rullen svarvade vi på skolan i en gammal monstersvarv (så det blev gratis), kommer inte ihåg all data just nu men tror den vägde 416 kg när det var klart. vi var tvungna att avverka typ 150 kg material för att få in rullen i stödlagret... :(

Materialet kostade 8-9000 riksdaler men vi fick spons av Tibnor. :bow Axeltapparna svarvade vi i CNC-maskin och bultade i rullen, sen spändes hela härligheten upp i svarven för ett balanseringsskär.

Är du sugen på att bygga?

Biltemas popnuts är i aluminium och håller mellan 12:00 och lunch om man behöver dra fast något i dem.
De kan vara bra för att fästa en stänka eller liknande, men kommer det att bli någon påfrestning öht på skruvförbandet så använd stålmuttrar.

Jabben skrev:
2132639 Stämmer, rullen svarvade vi på skolan i en gammal monstersvarv (så det blev gratis), kommer inte ihåg all data just nu men tror den vägde 416 kg när det var klart. vi var tvungna att avverka typ 150 kg material för att få in rullen i stödlagret... :(

Materialet kostade 8-9000 riksdaler men vi fick spons av Tibnor. :bow Axeltapparna svarvade vi i CNC-maskin och bultade i rullen, sen spändes hela härligheten upp i svarven för ett balanseringsskär.

Är du sugen på att bygga?

Japp

Vill ju bygga min hydraulbroms men jag vill ha en rulle med att sänka ner i golvet

Har ju kikat på detta kit, det verkar prisvärt å bra

http://www.sportdevices.com/dyno/ensayos.htm

Sååå vad tar du för en rulle ( färdig?) :D :D

andersson turbo skrev:
2133209 Japp

Vill ju bygga min hydraulbroms men jag vill ha en rulle med att sänka ner i golvet

Har ju kikat på detta kit, det verkar prisvärt å bra

http://www.sportdevices.com/dyno/ensayos.htm

Sååå vad tar du för en rulle ( färdig?) :D :D
Ser bra ut det där kitet, jag köpte en sån där Datamite från www.performancetrends.com

Tvärr så har jag inte tillgång till dylika monstersvarvar idag, annars hade jag gärna hjälpt dig! :)

lycka till med bygget och hör av dig om du undrar något!

Jabben skrev:
2133732 Ser bra ut det där kitet, jag köpte en sån där Datamite från www.performancetrends.com

Tvärr så har jag inte tillgång till dylika monstersvarvar idag, annars hade jag gärna hjälpt dig! :)

lycka till med bygget och hör av dig om du undrar något!

Sedär, jag har själv ett Datamite från performancetrends till min bänk :tummenupp

Andersson, vad är det för rulle du vill ha? Jag har en liggande på 508mm diam och 500mm bred, lättrad yta, 70mm axel igenom med lagerhus, balanserad och färdig

PD skrev:
2139776 Sedär, jag har själv ett Datamite från performancetrends till min bänk :tummenupp

Andersson, vad är det för rulle du vill ha? Jag har en liggande på 508mm diam och 500mm bred, lättrad yta, 70mm axel igenom med lagerhus, balanserad och färdig

OJOJOJ
jaa sån vill jag ha

Vad kostar :banana :banana

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...