Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jabben skrev:2131686Ja vad det nu heter, har fått förklarat hur de fungerar men vart finns det folk som har verktyg och prylar om man vill göra fler likadana?
Jabben skrev:2131686Ja vad det nu heter, har fått förklarat hur de fungerar men vart finns det folk som har verktyg och prylar om man vill göra fler likadana?
andersson turbo skrev:Föresten , Visst va de du som byggde bänk?
vem svarvade rullen åt dig?
Kosstnad å hur mycke väger den?
Axeltapparna svarvade vi i CNC-maskin och bultade i rullen, sen spändes hela härligheten upp i svarven för ett balanseringsskär.Jabben skrev:2132639Stämmer, rullen svarvade vi på skolan i en gammal monstersvarv (så det blev gratis), kommer inte ihåg all data just nu men tror den vägde 416 kg när det var klart. vi var tvungna att avverka typ 150 kg material för att få in rullen i stödlagret...
Materialet kostade 8-9000 riksdaler men vi fick spons av Tibnor.Axeltapparna svarvade vi i CNC-maskin och bultade i rullen, sen spändes hela härligheten upp i svarven för ett balanseringsskär.
Är du sugen på att bygga?
Ser bra ut det där kitet, jag köpte en sån där Datamite från www.performancetrends.comandersson turbo skrev:2133209Japp
Vill ju bygga min hydraulbroms men jag vill ha en rulle med att sänka ner i golvet
Har ju kikat på detta kit, det verkar prisvärt å bra
http://www.sportdevices.com/dyno/ensayos.htm
Sååå vad tar du för en rulle ( färdig?)![]()
![]()
Jabben skrev:2133732Ser bra ut det där kitet, jag köpte en sån där Datamite från www.performancetrends.com
Tvärr så har jag inte tillgång till dylika monstersvarvar idag, annars hade jag gärna hjälpt dig!
lycka till med bygget och hör av dig om du undrar något!
PD skrev:2139776Sedär, jag har själv ett Datamite från performancetrends till min bänk![]()
Andersson, vad är det för rulle du vill ha? Jag har en liggande på 508mm diam och 500mm bred, lättrad yta, 70mm axel igenom med lagerhus, balanserad och färdig

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |