Insamling Ukraina

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag är engagerad i en insamling, med fokus på militär utrustning (exkl. vapen och ammunition) där en lastbil kommer köra från Luleå under lördag den 12 mars (nästa lördag) och göra stopp i bl.a. STHLM, JKPG, GBG och Halmstad.

Jag känner knappt någon av de övriga, men vi har alla kunnat "verifiera" varandra genom olika vänner och kollegor inom Försvarsmakten.

Jag "ansvarar" för Jönköping och har personligen fokuserat på sjv-utr. och frystorkad mat samt mjukkonserver (fältransoner) iochmed att jag tidigare var stridssjukvårdare. Får med lite kängor och slitstarka kläder.

Vill någon hjälpa insamling och bor i närheten av rutten så DM'a mig så ska vi se till att kunna synka upp.
För Jönköpings del ser jag ut att kunna få låna en del av en dygnet runt bemannad terminal så människor kommer kunna lämna in saker när som på dygnet och det blir enkelt för lastbilen att lasta på genom en port/lastkaj. (man skulle också kunna skicka saker med t.ex. Jetpak till adressen)
 

Bifogat

  • insamling_ukr_lista.jpeg
    insamling_ukr_lista.jpeg
    67.8 KB · Visningar: 16

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Den där har jag och många jag känner också bidragit till.

Har också koll på att den är legitim.

Jag kan styra grejer till den i Stockholm om någon vill vara med.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Fint initiativ!

(Men sist jag kollade så var kroppsskydd ingenting som skall hanteras av civilsamhället, eller menas typen "väktarväst"?)
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

Fixat lagerlokal i Jönköping, så här kan man när som helst på dygnet kommer förbi och lämna saker.

Hit & Dit / Jetpak
Instrumentvägen 5
553 02 Jönköping

även i Stockholm har det fixats en lagerlokal, på Lidingö, jag känner dock inte till adressen för tillfället.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag ser på Twitter att folk bokar AirBnB rum i Ukraina, AirBnB bjuder på avgifterna.

Det finns lite hopp för mänskligheten, jag drog iväg $100 på annat sätt till en person jag känner, det gör ingen skillnad för mig, det gör liten skillnad för den som får pengarna, men jag har i alla fall gjort något
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Här finns säkert en handfast insats man kan göra.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Fixat lagerlokal i Jönköping, så här kan man när som helst på dygnet kommer förbi och lämna saker.

Hit & Dit / Jetpak
Instrumentvägen 5
553 02 Jönköping

även i Stockholm har det fixats en lagerlokal, på Lidingö, jag känner dock inte till adressen för tillfället.

Två lokaler i STHLM, jag har dock fortfarande ingen koll på Lidingö-platsen :7peta

Om ni är i Stockholm med omnejd och vill bidra med något.
Jack (noll sju tre åtta 30 79 56) har en industritomt strax utanför Upplands Väsby bakom stängda grindar med lastmaskin samt pallar med krage för enklare lastning och packning. Google Maps - Vällstaverken
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top