Insändar hjälp..

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Eftersom jag går samhällslinjen så har vi nu fått i uppgift att skriva om ett ämne som man "brinner" för. Eftersom jag har total idé brist. Så valde jag till slut trafiken. Och medtrafikanter. Nästa problem blev då komma med argument etc om saker man kan ändra på. Jag har redan skrivit en första version av insändaren men den blev jag inte nöjd med. Så har ni Något bra förslag om vad man kan skriva om? Och har ni det får ni gärna ta med fakta om just det. Typ varför gamla borde lämna in körkortet eller ha syn test reaktions test etc vid en vidd ålder t.ex 70+ och liknande.
Sen om ni ser en insändare med Magnus Mårtensson som underskrift i Ordet i sydsvenska så är det jag..
Så kom gärna med förslag nu. :tummenupp :Bugar
 
Mr.Dna skrev:
Eftersom jag går samhällslinjen så har vi nu fått i uppgift att skriva om ett ämne som man "brinner" för. Eftersom jag har total idé brist. Så valde jag till slut trafiken. Och medtrafikanter. Nästa problem blev då komma med argument etc om saker man kan ändra på. Jag har redan skrivit en första version av insändaren men den blev jag inte nöjd med. Så har ni Något bra förslag om vad man kan skriva om? Och har ni det får ni gärna ta med fakta om just det. Typ varför gamla borde lämna in körkortet eller ha syn test reaktions test etc vid en vidd ålder t.ex 70+ och liknande.
Sen om ni ser en insändare med Magnus Mårtensson som underskrift i Ordet i sydsvenska så är det jag..
Så kom gärna med förslag nu. :tummenupp :Bugar


Du har inga medtrafikanter bara mottrafikanter! :fakta

det har jag lärt mig iaf på dom milen jag kört i trafiken!
 
Mcbudet skrev:
Du har inga medtrafikanter bara mottrafikanter! :fakta

det har jag lärt mig iaf på dom milen jag kört i trafiken!

Jo det kan jag hålla med om men nu är det argument varför. T.ex varför tycker du bara att det är mottrafikanter? Bilförarna etc måste ju ha agerat på ett visst sätt för att du ska tycka det?? Som sagt så är min insändare klar men jag skulle utan problem kunna byta ut en del av den om jag hade fler och bättre argument.
 
Varför är billister mottrafikanter???? :confused:

Kan bero på att:
De tror att de kan göra vad som helst för att de sitter skyddade :kocko
De behöver inte använda blinkers för att de redan vet vart de skall :huvet
Att de automatiskt tror att 1 lampa betyder moppe....även på motorvägar :död

behöver du mer???? :D :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top