Insändar hjälp..

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Eftersom jag går samhällslinjen så har vi nu fått i uppgift att skriva om ett ämne som man "brinner" för. Eftersom jag har total idé brist. Så valde jag till slut trafiken. Och medtrafikanter. Nästa problem blev då komma med argument etc om saker man kan ändra på. Jag har redan skrivit en första version av insändaren men den blev jag inte nöjd med. Så har ni Något bra förslag om vad man kan skriva om? Och har ni det får ni gärna ta med fakta om just det. Typ varför gamla borde lämna in körkortet eller ha syn test reaktions test etc vid en vidd ålder t.ex 70+ och liknande.
Sen om ni ser en insändare med Magnus Mårtensson som underskrift i Ordet i sydsvenska så är det jag..
Så kom gärna med förslag nu. :tummenupp :Bugar

Mr.Dna skrev:
Eftersom jag går samhällslinjen så har vi nu fått i uppgift att skriva om ett ämne som man "brinner" för. Eftersom jag har total idé brist. Så valde jag till slut trafiken. Och medtrafikanter. Nästa problem blev då komma med argument etc om saker man kan ändra på. Jag har redan skrivit en första version av insändaren men den blev jag inte nöjd med. Så har ni Något bra förslag om vad man kan skriva om? Och har ni det får ni gärna ta med fakta om just det. Typ varför gamla borde lämna in körkortet eller ha syn test reaktions test etc vid en vidd ålder t.ex 70+ och liknande.
Sen om ni ser en insändare med Magnus Mårtensson som underskrift i Ordet i sydsvenska så är det jag..
Så kom gärna med förslag nu. :tummenupp :Bugar

Du har inga medtrafikanter bara mottrafikanter! :fakta

det har jag lärt mig iaf på dom milen jag kört i trafiken!

Mcbudet skrev:
Du har inga medtrafikanter bara mottrafikanter! :fakta

det har jag lärt mig iaf på dom milen jag kört i trafiken!

Jo det kan jag hålla med om men nu är det argument varför. T.ex varför tycker du bara att det är mottrafikanter? Bilförarna etc måste ju ha agerat på ett visst sätt för att du ska tycka det?? Som sagt så är min insändare klar men jag skulle utan problem kunna byta ut en del av den om jag hade fler och bättre argument.

Varför är billister mottrafikanter???? :confused:

Kan bero på att:
De tror att de kan göra vad som helst för att de sitter skyddade :kocko
De behöver inte använda blinkers för att de redan vet vart de skall :huvet
Att de automatiskt tror att 1 lampa betyder moppe....även på motorvägar :död

behöver du mer???? :D :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer