Inredning, frågor ??

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Jag håller på att inreda en br jag chaka för ett tag sen...

de behövs sätta upp grejjer på väggarna...vardagsrummet går i tropisk-sandstrand-tema, där finns en segelbåt vid fönstret, en bar i bambu-rör ska byggas i ett hörn, soffa i sandfärg, matta av typen "stråvass", möbler i ljus träfärg, å så inom kort ett saltvattensakvarium som skärmar av tv-hörnan från baren i bambu..

Men väggarna måste prydas me saker som hör till... har en surfbräda som ska upp på kortsidan. Sen måste lite målningar med tropiska motiv komma upp. Laguner å shit.

Tänkte måla lite själv å ha här å var...

Men på långsidan över soffan å akvariet så vill jag ha en typ 1 x 3 meter phet tavla med sandstrandsmotiv eller dylikt.

Var köpa ?

Och var köper man utrustning för att måla mindre akvareller själv ?

Man vill ju sätta personlig prägel på de hela...

Sovrummet intill är målad som en "grotta intill sandstranden", där ska de byggas in stjärnhimmel i taket med små små diodlampor.... Vad ska man ha på väggarna där?

...å växter, några ställen förutom ikea som har växter, de ska vara mkt palm, å klätterbäxter typ överallt.

Sen när allt e klart så e alla bjudna på inflyttningsfest, å baren i bambu är "öppen"...

:hihi

IronMike skrev:
2161247 Jag håller på att inreda en br jag chaka för ett tag sen...

de behövs sätta upp grejjer på väggarna...vardagsrummet går i tropisk-sandstrand-tema, där finns en segelbåt vid fönstret, en bar i bambu-rör ska byggas i ett hörn, soffa i sandfärg, matta av typen "stråvass", möbler i ljus träfärg, å så inom kort ett saltvattensakvarium som skärmar av tv-hörnan från baren i bambu..

Men väggarna måste prydas me saker som hör till... har en surfbräda som ska upp på kortsidan. Sen måste lite målningar med tropiska motiv komma upp. Laguner å shit.

Men på långsidan över soffan å akvariet så vill jag ha en typ 1 x 3 meter phet tavla med sandstrandsmotiv eller dylikt.

Var köpa ?

Sovrummet intill är målad som en "grotta intill sandstranden", där ska de byggas in stjärnhimmel i taket med små små diodlampor.... Vad ska man ha på väggarna där?

...å växter, några ställen förutom ikea som har växter, de ska vara mkt palm, å klätterbäxter typ överallt.

Sen när allt e klart så e alla bjudna på inflyttningsfest, å baren i bambu är "öppen"...

Kul planer du har! :tummenupp
På byggahus.net (eller .nu ...) under forum/inredning kan du få en massa tips.

Det finns grejer för att göra akvarelltavlor (och annat jox) tex på panduro.se
och slojd-detaljer.se

I sovrummet/grottan kanske mörka tunga, draperade tyger kan passa eller ochså får du slänga på nån slags puts som du gör lite knövlig och målar mörk..

belysning i nån form på golvet med nån lampa/ljusgrej i gult/oranget/rött vore nog mysigt också för att få känsla av eld..

morlock skrev:
2161251 I vilket land är lägenheten? :3freak

Var min första tanke också.. :D

Jag tror bestämt någon tittat för mycket på inredningsprogram a'la Roomservice.

Förresten hur ska du få plats med en segelbåt vid fönstret? Stor lya eller? :va

Byt tema o ga pa roadracingtema med? haeng upp lite andvaenda daeck, krashade krashpuckar o kapor, utnotta puckar och sa vidare?
Annars kan du nog fa tips av din svager Glenne som troligtvis vet hela Ikeas OCH mios sortiment i skallen...?
Haelsa toffeln fran mig:P

Dekorima har en hel massa målargrejjer om du vill måla egna tavlor. Tror de håller till på Sveavägen, men är inte säker.

rBy skrev:
2161303 Byt tema o ga pa roadracingtema med? haeng upp lite andvaenda daeck, krashade krashpuckar o kapor, utnotta puckar och sa vidare?
Haelsa toffeln fran mig:P

Vilken guldide......

Synd bara att flickan min förbjuder mig att ens ha prisamlingen i annat än garaget.

IronMike skrev:

Var köpa ?

http://www.affischer-posters.se/fototapeter.htm

Bifogat

• wallphoto.jpg
    wallphoto.jpg
    10.9 KB · Visningar: 76
Boris JR skrev:
2161652 Vilken guldide......

Synd bara att flickan min förbjuder mig att ens ha prisamlingen i annat än garaget.

Jasa en till som tror sambon aer gud :va hehe, dom har makt dom sma rackarna, tyvaerr...
Byt tema till flicktema o haeng upp flickor pa vaeggarna? alltsa inte affisher, RIKTIGA BRUDAR!!!! :yoparty :yoparty :tuttar :slicka

rBy skrev:
2162843 Jasa en till som tror sambon aer gud :va hehe, dom har makt dom sma rackarna, tyvaerr...
Byt tema till flicktema o haeng upp flickor pa vaeggarna? alltsa inte affisher, RIKTIGA BRUDAR!!!! :yoparty :yoparty :tuttar :slicka
:corn :corn

rBy skrev:
2162843 Jasa en till som tror sambon aer gud :va hehe, dom har makt dom sma rackarna, tyvaerr...

Fördelaktigast med nakna rumpor och upphängda i silvertejp! :D
:rofl

IronMike skrev:

Var köpa ?

Har du bra printer far aeran att skriva ut denna bild pa mig o haenga upp pa vaeggen, som nan typ idolbild pa din vapenbroder pa andra sidan atlanten?
Nu har jag gatt tillbaka till temat du ville ha fran borjan :pannkyss
Vad tycks!?

rBy skrev:
2164130 Har du bra printer far aeran att skriva ut denna bild pa mig o haenga upp pa vaeggen, som nan typ idolbild pa din vapenbroder pa andra sidan atlanten?
Nu har jag gatt tillbaka till temat du ville ha fran borjan :pannkyss
Vad tycks!?
:rofl

Kan inte du stå som en prudnad sådär i min hall å välkomna mina gäster...

:hihi haha

rBy skrev:
2165751 Eller posera som denna bild? bara lite faeg, men girlsen gillar det?:P
AH hahahaha ha ha :rofl

ironmike says: the fag-man

fag-man says: sorry

ironmike says: oh, sorry, fat-man

:3freak

nejdå, du e så fin så :pannkyss :tuttar

IronMike skrev:
2170027 AH hahahaha ha ha :rofl

ironmike says: the fag-man

fag-man says: sorry

ironmike says: oh, sorry, fat-man

:3freak

nejdå, du e så fin så :pannkyss :tuttar

Hopp da har man legat o tryckt pa gymet foer att bli kallad skaelsord som fag och fat man!!! :3freak :( :död
Va tycker ni tjejor lite fin aer jag vael :confused:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...