Meckoholic
Vroom
- Gick med
- 24 Jul 2005
- Hoj
- KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Har rensat ut ett rum i huset som använts till förvaring av diverse skit/prylar och hade tänkt ha rummet till vinterrenorvering av hojen. Ska byta alla lager i motorn, gå igenom dämpare/bromsar och lite annat smått.
Rummet är långsmalt så jag behöver smidiga lösningar på hur man kan använda det utrymme som finns på bästa sätt. Kommer inte ihåg exakta mått men man kan gå 3 normala steg i bredd och 6-7 i längd. Med hojjen i mitten blir det bara utrymme på en dryg halvmeter till väggarna i bredd men dubbelt i längd. Bra lösningar på förvaring av verktyg, delar och annat joxx välkomnas därför. Tips om "Måste-bara-ha-prylar" och roliga saker att fixa behöve jag också
Golvet är av klinkers så någon form av heltäckande matta/skydd för golvet behövs. Depåmatta under hojen har jag men skulle vara bra med något heltäckande också.
Ett annat problem är att budgeten är väldigt låg, måste ha råd med delarna till hojen också
.
Några saker jag kommit på själv är:
Verktygstavla med hål för krokar på väggarna
Klädkrok för mekkläder på dörren
Mekstol(helst med hjul som kan rullas på den ev. täckmattan)
Någon arbetsbänk/bord som får plats där jag kommer ha motorn på.
Hylla för alla tusen olika kemikalie-flaskor jag har.
Rummet är långsmalt så jag behöver smidiga lösningar på hur man kan använda det utrymme som finns på bästa sätt. Kommer inte ihåg exakta mått men man kan gå 3 normala steg i bredd och 6-7 i längd. Med hojjen i mitten blir det bara utrymme på en dryg halvmeter till väggarna i bredd men dubbelt i längd. Bra lösningar på förvaring av verktyg, delar och annat joxx välkomnas därför. Tips om "Måste-bara-ha-prylar" och roliga saker att fixa behöve jag också

Golvet är av klinkers så någon form av heltäckande matta/skydd för golvet behövs. Depåmatta under hojen har jag men skulle vara bra med något heltäckande också.
Ett annat problem är att budgeten är väldigt låg, måste ha råd med delarna till hojen också

Några saker jag kommit på själv är:
Verktygstavla med hål för krokar på väggarna
Klädkrok för mekkläder på dörren
Mekstol(helst med hjul som kan rullas på den ev. täckmattan)
Någon arbetsbänk/bord som får plats där jag kommer ha motorn på.
Hylla för alla tusen olika kemikalie-flaskor jag har.