Goodstuff skrev:Tracktimer är verkligen skitsmart för racerförare, och kanske speciellt tvåtaktsförare.
Det är verkligen superbt, mycket bra investering.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Goodstuff skrev:Tracktimer är verkligen skitsmart för racerförare, och kanske speciellt tvåtaktsförare.
oFFkeFF skrev:Det är verkligen superbt, mycket bra investering.
Jag väntar spänt, har fixat en del sorteringsdumheter i går men inget släppt ännu...Pålle skrev:Ja, särskillt om man som Oscar bara betalar och sedan slipper pilla med det...![]()
Jag är jättenöjd, men har några synpunkter jag tänker framföra till Torkel.
/Joakim
Visst, det där är nog bra allting. Men jag är ute efter råd från folk med erfarenhet av vad som lönar sig och brukar vara bra att kolla lite extra noga.Pålle skrev:Här är lite nyttig info. Antar att allt står i boken, så ni borde redan ha läst det![]()
http://world.honda.com/HRC/tech/rs250rall.html
Eftersom jag fortfarande inte har en bok, så har jag läst detta flera gånger.
/Joakim
Nyteknik skrev:Visst, det där är nog bra allting. Men jag är ute efter råd från folk med erfarenhet av vad som lönar sig och brukar vara bra att kolla lite extra noga.
<micke> skrev:Plocka ner motorn, byt kolvar, hona cylindar. Bytt ramlager och lameller. Rikta vevpartiet. Sen har du en motor som både vinbrerar mindre och är mer driftsäker. =)
Nyteknik skrev:Visst, det där är nog bra allting. Men jag är ute efter råd från folk med erfarenhet av vad som lönar sig och brukar vara bra att kolla lite extra noga.
Vad är du ute efter egentligen? 'Pålle skrev:Att sådana saker är ok. är enligt mig en självklarhet. En räser är ingen gathoj...
Balansera veven menar du va?
/Joakim
Johno skrev:'
nej ballansera och rikta är två helt olika... rikta inne bär att man kollar så att veven inte slagit sej typ att "skinkorna" vridit sej från varandra. och om dom gjort det så riktar man till det. kan va riktigt jävligt att få 100% om man delat veven... /brink
Ute efter? Som jag skrev: tips från folk som vet vad som är mer viktigt än annat att hålla efter på just den här modellen.#Olsson# skrev:Antingen är det "..ska man nog ta serviceintervallerna med en nypa salt..." Eller så skall det vara "extra noga".Vad är du ute efter egentligen?
![]()
oFFkeFF skrev:Man byter oftast hela veven på en honda rs250r, finns ett företag som renoverar hondavevar, men det kan man bara göra en gång.
Johno skrev:'
nej ballansera och rikta är två helt olika... rikta inne bär att man kollar så att veven inte slagit sej typ att "skinkorna" vridit sej från varandra. och om dom gjort det så riktar man till det. kan va riktigt jävligt att få 100% om man delat veven... /brink
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |