Inomhustemperatur.

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Jag undrar vad som är en rimlig temperatur i en hyreslägenhet vi har mätt som kallast 16c på golvet i köket och som varmast 21c vid något enstaka tillfälle brevid soffan med 2 pers i den men då är ändå möblerna alldeles kalla.
Oftast har vi ca 18c till 20c.

20 C° Låter ganska rimligt tycker jag...
Nu vet jag inte om det finns regler och bestämmelser som säger hur kallt det får vara i en lgh, men kallare än 17c° är ju närapå tortyr!

Sen beror det väl på om det är hyresvärden som snålar med värmen eller om det är dåligt isolerade fönster osv.

Men tycker du att det är för kallt så ska du absolut ta upp det med hyresvärden, det skadar ju inte att fråga...

Lycka till/ Sundström :tummenupp

20 grader är skitkallt tycker jag. Alla tycker nog olika men få tycker att en inomhustemp under 21 gr är acceptabel på lång sikt. Jag håller 24 men jag gillar värme, både inne o ute.

Min hyresvärd uppger att deras policy är 20 grader på dagen och 18 på natten. Det är väl något som varje hyresvärd bestämmer. Men deras mätmetod gör nog oftast att den egna termometern visar för lite. Och oavsett så tycker jag att det är jävligt kallt som det är. Särskilt på golven.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!