Inomhuskörning på WRT Racing i Landskrona, Onsdag 15/3

Maffan skrev:
Jag körde med Malmö-motard idag i Landskrona.. Fett som fan med brutala släpp vid pådrag och avslag.. Min hoj kommer gå på bana var gång tillfälle ges, det kan jag lova!!!! :tummenupp

Bra bana och AS - HYGGLO folk... :yoparty :tummenupp :fyllisar

Ja folket är verkligen tillmötesgående där. Man blir riktigt bra bemött. Ägaren har själv beställt en KTM 450 så jag antar att hans intresse av supermotard är ganska stort. Riktigt skoj bana!!!! Jag kommer absolut att träna där på onsdagarna i framtiden...

Körning varje onsdag från 18 så länge det inte är nån gokartbokning, annars är det från 19.00.

Barrett skrev:
Hur är upplägget?
Är det som i Racehouse att go-kart bokninga går före eller har vi tiden helt för oss själva (inga mimimotos eller fiddys t.ex.).
Uppdelat i 2 grupper? Långsam/snabb
Känns som för långt att åka för lite körning, tyvärr.

Jag skulle tro att Pär som har stället låter oss komma fram till ett fungerande upplägg, så att så många som möjligt trivs och vill komma tillbaka igen. Det är ju trots allt detta han tjänar pengar på. Kom gärna med konstruktiva förslag här i tråden så skall jag framföra dem och se vad som händer!

Malmö-motard skrev:
Jag skulle tro att Pär som har stället låter oss komma fram till ett fungerande upplägg, så att så många som möjligt trivs och vill komma tillbaka igen. Det är ju trots allt detta han tjänar pengar på. Kom gärna med konstruktiva förslag här i tråden så skall jag framföra dem och se vad som händer!
förslag. ha mini-motard o vanlig motard på olika tider. känns väldigt olustigt o köra med dom susandes runt knäskålarna.

Som tidigare nämnts så borde ju uppsamlingskärl & miljöbensin vara krav. Inte minst för att skona våran & framförallt hälsan på de stackare som jobbar där.

För att det ska vara intressant för mig som kör en bit så vore ju minst 3 h körning erbjudas. Men visst, upplägget med 2 garanterade timmar & 1 h där gokart går före skulle väl vara ok till en början.
Edit: Så klart 2 grupper av supermotarder och inget annat på dessa tider.

Uppdelning i två grupper. En snabb & en mindre snabb. Omkörningar på denna sortens banor vill man av säkerthetsskäl ha så få som möjligt av.

Kanon kul att det blir fler inomhus banor! :tummenupp Hoppas jag hinner ner & testa banan nu innan våren kommer.

Last edited:
Barrett skrev:
Uppdelning i två grupper. En snabb & en mindre snabb. Omkörningar på denna sortens banor vill man av säkerthetsskäl ha så få som möjligt av.

Kanon kul att det blir fler inomhus banor! :tummenupp Hoppas jag hinner ner & testa banan nu innan våren kommer.

Jag röstar för nybörjar grupp också, för dom som kör på startmotorn runt banan.. :tummenupp Dom kan få 10 min pass mellan dom andra grupperna..

chukabowa skrev:
ja. på racehouse har/hade vi den reglen att man kör bara om när den framför TYDLIGT släpper förbi en.

Lika borde det fungera när man TYDLIGT visar att man vill köra om, att man då blir om släppt. Tyvärr har det väl inte funkat så bra alla gånger på Racehouse ...när jag varit där & kört iaf & vi testat blandad grupp.

Maffan skrev:
Jag röstar för nybörjar grupp också, för dom som kör på startmotorn runt banan.. :tummenupp Dom kan få 10 min pass mellan dom andra grupperna..

Njae, då blir det bara för lång väntar & för lite körtid. Om det börjar bli riktigt mkt folk så visst, men det tror jag inte man behöver räkna med.

Barrett skrev:
Lika borde det fungera när man TYDLIGT visar att man vill köra om, att man då blir om släppt. Tyvärr har det väl inte funkat så bra alla gånger på Racehouse ...när jag varit där & kört iaf & vi testat blandad grupp.
Hela iden bygger på att dom som kör respekterar reglerna.. annars kan dom köra på gatan utanför. men vist man ska inte ligga o blokera. Vet man om att man e långsammare så får man ju ha lite uppsikt bakåt. ett bra ställe att fara om på e i hårnålen.

Last edited:
chukabowa skrev:
Hela iden bygger på att dom som kör respekterar reglerna.. annars kan dom köra på gatan utanför. men vist man ska inte ligga o blokera. Vet man om att man e långsammare så får man ju ha lite uppsikt bakåt. ett bra ställe att fara om på e i hårnålen.

Sant, men samtidigt känns landskronabanan bredare och större så omkörningar borde blir lite enklare.

chukabowa skrev:

Självklart.
Självinsikten & hörslen är kanske inte så bra hos alla? :tungan
Hur som helst. Uppdelning är ändå att fördra för alla parter.

Barrett skrev:
Självklart.
Självinsikten & hörslen är kanske inte så bra hos alla? :tungan
Hur som helst. Uppdelning är ändå att fördra för alla parter.
ja en snabb o en långsamm grupp e ju den bästa kompromissen. hyfsat bra indelat o mycket tid o köra.

hur ser banan i landskrona ut föresten.. samma dragning som på racehouse eller??

Ikväll är det dags!

Enkel körbeskrivning

Från E6
Ta av mot landskrona Södra
Höger i T-kors mot Landskrona.
Följ omledningen vid vägarbete in bakom McDonalds.
Vänster i trafikljuset
Höger i T-kors
Ett par hundra meter längre fram på höger sida sväng höger (skyltat GO-KART)

Samota skrev:
Det har varit körningar även på söndagar mellan 18 - 21 så du kan köra in om på söndag kväll och titta.
Det är några veckor sedan jag var där och då var det mycket att önska och man jobbar på det men jag vet inte hur långt man har kommit.
Dålig belysning, inga fläktar, vanlig soppa i dom flesta tankarna, MYCKET RÖK.
15 min minimoto, pocketbike, miniquad mm.
15 min motard inkl 80 cc och rena cross/ enduro hojar med sina 18-21 " hjul.
1 miljon människor i depån, få uttag för däckvärmare.
Men som sagt det är ett tag sedan jag var där så mycket kan ha hänt.

Jag pratade med Pär igår angående belysning och röken. Det är på gång att han skall börja sälja miljösoppa. Belysningen kommer förbättras rejält med rengöring av reflektorer och byte av samtliga lysrör. Utöver det kommer det kompletteras med många nya lysrörsarmaturer.

Vad gäller blandningen av fordon så får vi en egen motardkväll såfort det finns ett underlag för det!

Barrett skrev:
Som tidigare nämnts så borde ju uppsamlingskärl & miljöbensin vara krav. Inte minst för att skona våran & framförallt hälsan på de stackare som jobbar där.

För att det ska vara intressant för mig som kör en bit så vore ju minst 3 h körning erbjudas. Men visst, upplägget med 2 garanterade timmar & 1 h där gokart går före skulle väl vara ok till en början.
Edit: Så klart 2 grupper av supermotarder och inget annat på dessa tider.

Själv hoppas jag att våren kommer imorgon så att man slipper åka inomhus.(förresten hur funkar fjädringen? Klippinge

Fastway skrev:
Själv hoppas jag att våren kommer imorgon så att man slipper åka inomhus.(förresten hur funkar fjädringen? Klippinge

Vem gör inte det? Den här vintern håller ju på att knäcka en

2 inomhuskörningar räcker väl inte för att justera & utvärdera fjädringen, men ok funkar den väl så här långt. Men det finns mer att önska

Den här vintern är underbar, ju längre desto bättre!! :tummenupp
(Så känner jag mycket mindre press av att hojen inte dykt upp än.) :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP