Inofficiella varvrekord för R600.

bebbe skrev:
Skiljer det mycket på tiderna i R600 och tex SP250?
På sviestad t ex kör R600 på hög 54-låg 55 bästa i sp ligger väl på 59or va? Torkel kom väl under den berömda minutersgränsen i år till slut på sin SP.

samuel w skrev:
På sviestad t ex kör R600 på hög 54-låg 55 bästa i sp ligger väl på 59or va? Torkel kom väl under den berömda minutersgränsen i år till slut på sin SP.
57.68 har Perra kört med en Aprilia RS250, 59 är inget speciellt egentligen (utom för mig då! :))
http://www.sorliden.se/resultat/2001/sm2/trani1n4.htm

Rätning i ledet, 2002 var det som det gick riktigt riktigt fort! 57.28 av G-sson t.ex... http://www.lms.se/Roadraci/result/sm2002/250SPrace.html

Last edited:
Borgh skrev:
vad har ni för tider i R1000 då?
de borde väl de entusiaster som ska bräcka rekorden kunna ta reda på...
ja kan ge några lätta riktlinjer som kanske inte stämmer på hundradelen..

R600
Sviestad: Mats Nilsson 54.285 2004
Falkenberg: Rasmus V Sörensen 48.451 2005
Anderstorp: Tobias Larsson 1:41.297 2004
Knutstorp: Olof Persson 1:03.702 2005
Gelleråsen: byggs om till 2006.

R1000
Sviestad: 53,000 2005 här är det nästan värre att en snart 60årig gubbe körde 53,4)
Falkenberg: 47,8 2005
Anderstorp: 1,39 höga kval, race 1,40 blankt 2005
Knutstorp: 1,03.8
Gelleråsen: 1,09,4 2005byggs om till 2006.

Samtliga rekord utom knudan sattes av en viss ful rackare med en töntig 8:a på hojjen... :Bugar
:död

EDIT: riktig sen,,,,,,, nu va ja inte tillräckligt snabb,igen... :huvet

Last edited:
Magnus skrev:
2005
Anderstorp: 1:40.1
Falkenberg: 47.8
Sviestad: 53.0
Gelleråsen: 1:09.9
Knutstorp: 1:03.7

Alla utom Knutstorp satta av N. Berggren.

Marcus körde väl låga nior på Åsen 2004??

Ingen som har tider på Falken för SP250 (efter nya bansträckningen)?

fezt skrev:
... här är det nästan värre att en snart 60årig gubbe körde 53,4...

Du måste känna pressen på dig hemma vid matbordet? Även om jag inte är så snabb kan jag i alla fall skryta med att jag kör ifrån farsan (52). Jag tar han nog i fighting också...

#8 R1000 skrev:
Hallå.

Jag kan inte annat än att hålla med Fezta-pöjken... :tummenupp
De där tiderna var inte så värst...hmm.. :confused:
Det är klart Knutstorp (även kallad gokartslingan) var ju hyfsad men resten??
Ni får sikta högre :yoparty
/Niklas

Tja men vi sitter ju inte på ett jävla kärnkraftverk till moppe heller :fatta! Jag provade en k3:a (tror det var det i alla fall) och det är fan att ni inte kör fortare än ni gör :arsele . Så fort det kommer en liten raka har ni ju 250 knyck mans vi ligger i 150 :huvet . + att nya 1000 hojar bara käns som en lite störe 600

björn

samuel w skrev:
55-tider gjorde du väl med skruttibangbang-hojen, så endast 54-tider är godkänt med en sån ny hoj :tomten

Nop den här är för snäll :hihi Len och fin som en jävla barnrumpa :confused: Subban var arg och manlig och bet ifån ibland :tummenupp

björn

Strandelin skrev:
Fast det är klart, får alla "experter" rätt så ska jag kapa 2-3 sekunder efter bytet av hoj och då ligger ju 54:orna inom räckhåll för mig också... :crash

Satan vad fort jag kommer åka då :va

björn

björn.e skrev:
+ att nya 1000 hojar bara käns som en lite störe 600

björn

Marcus 1,09 ifrån 2004 sattes på en GSXR 1000 -01 å den känns bra mkt större än en 600

Strandelin skrev:
Sätter jag en 54 på Sviestad så sätter du nytt varvrekord, ja ett riktigt varvrekord alltså. Sannolikheten att dessa två saker händer är väl ungefär lika stor...

:D mmm det var ju det jag menade. Ne du kommer ju köra 56:or höga eller låga talade inte spådamen om :huvet

björn

Äh, 1000-pöjkar nu får ni lugna ner er. Jag har respekt för att ni kör fort på Knudan och åsen, men på anderstorp borde ni faen vara mer än en sekund snabbare. Körde 42or där med en R1a på långloppet utan att bli anfådd medans det krävdes dödslängtan att åka samma tider med 600. :7peta Så det så ;)

Dessutom vet jag inte om Rookierekord räknas om dom inte är satta av nån som kör sin första säsong. Det går ju vägra att klassa upp sig och bita sig kvar ett år till. Fegt, usch så fegt ;)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman