Innovativt skivbromslås

Lovar att jag skulle ramla bara för jag inte får något stöd från fotpinnen. :gnissla

smart

två gånger har det hänt mig när jag har haft bråttom till jobbet
framskärmen har spruckit lite bara som tur ,,

men det blev värre för kompisen han va tvungen att lacka om hela tanken .

riktigt smart, glömde det själv oxå i sommras men köpte bara en ny skiva för 500kr :) sen va det bra igen

Samma grej hände mig. Det slutade i noll bromsverkan när jag skulle sakta ner i en bilkö i nedförsbacke.
Som tur var så hade jag en broms till. Bak då.

Ett sånt hande jag behövt!! Då kunde tom jag använt lås, som inte har en kuts med "hanskfack"!! Undrar bara om den e klumpigare o sticker ut mer än std.. dom skrapar i bra nog dom tycker jag.

Haha den va bra.
Själv va jag inne i lokala leksaksaffären och köpte en nyckelring med lång spiral på som jag sätter i styret från skivbromslåset.
Bra påminnare..

Den har jag snott av berik tror jag.. eller nåt sånt

Brilliant som fan!

Gick han och köpte nya handskar eller? Ett par i kutsen och ett par på händerna... Äh, kunde inte låta bli att anmärka...

Johnsen skrev:
Haha den va bra.
Själv va jag inne i lokala leksaksaffären och köpte en nyckelring med lång spiral på som jag sätter i styret från skivbromslåset.
Bra påminnare..

Den har jag snott av berik tror jag.. eller nåt sånt

När jag köpte mitt Abus skivbromslås så fick jag en liten magnet som man sätter på tändningslåset. När man då ska sätta i startnyckeln så sitter magneten ivägen och då kommer man på att man har satt dit låset. Det fungerar alldeles utmärkt.

jag har sånt där ill grönt snöre från låset till gashandtag, det är faktiskt svårt att missa

Varför inte använda ett xena-lås istället?, både skivbromslås och larm i samma, och glömmer man det så hörs det ju ganska bra innan man ens hinner starta. :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg