Innebandy

Status
Ej öppen för fler svar.

Kroon

Jourhavande älskare
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
Kinespuff Vespa 125cc
Under matchen igår fick jag offra min nästan nya klubba! I en hård duell fick jag en polare till att trampa av klubban, skaftet gick alltså av, bladet är fantastiskt lite använt. Kan jag köpa bara ett nytt skaft? Känns surt att slänga bladet som är nästan nytt.

Du ser väl själv om bladet är skadat och du behöver ett nytt?

starta en tråd om en trasig innebandyklubba :3freak

Självklart! Köp köp köp! Man kan göra tvärt om också.

Borde väl bara vara att knata in i närmaste hobbybutik..

Vi saknar stora mängder fakta här! Vi vet inget om materialet i bladet, hur många gångar du har använt det, hur lång tid, hur många lösa skott å hur många hårda skott du har slagit med det, vi vet inget om vid vilken temp, luftfuktighet eller hur uppvärmt bladet var vid olyckan, och vi vet inget om din motspelares vikt, fotsvett, rörelseenergi eller golvets förmåga att absorbera krafterna det utsattes för.

För att vi ska kunna ta ett beslut i frågan måste du ge oss ovan nämnd info, samt göra en beräkning på hur fort hans fot rörde sig under hela förloppet, och i vilka riktiningar, samt en beräkning på hur krafterna fördelades i såväl skaft som blad. Och framför allt, var på klubban/skaftet krafterna applicerades!

:rolleyes:

Vi saknar stora mängder fakta här! Vi vet inget om materialet i bladet, hur många gångar du har använt det, hur lång tid, hur många lösa skott å hur många hårda skott du har slagit med det, vi vet inget om vid vilken temp, luftfuktighet eller hur uppvärmt bladet var vid olyckan, och vi vet inget om din motspelares vikt, fotsvett, rörelseenergi eller golvets förmåga att absorbera krafterna det utsattes för.

För att vi ska kunna ta ett beslut i frågan måste du ge oss ovan nämnd info, samt göra en beräkning på hur fort hans fot rörde sig under hela förloppet, och i vilka riktiningar, samt en beräkning på hur krafterna fördelades i såväl skaft som blad. Och framför allt, var på klubban/skaftet krafterna applicerades!

Delge oss informationen så släpper jag allt i mina händer och datasimulerar händelseförloppet. Vi kan vara klara om två veckor om jag och hoztic jobbar skift!

Vad jag vet finns det inga skafft löst att köpa i sportbutikerna, men du kan ju alltid fråga personalen så kanske dem kan beställa enbart ett skafft till dig.

Varför slänga bladet? Nästa gång är det kanske det som går sönder...
Du får säkert betala nästan samma pengar som en komplett skulle jag tro så varför jobba sig?

Delge oss informationen så släpper jag allt i mina händer och datasimulerar händelseförloppet. Vi kan vara klara om två veckor om jag och hoztic jobbar skift!

Jag filar redan på en skiss och håller på att göra iordning en powerpoint presentation när jag ska hålla föredrag om detta nästa vecka.
Blir en heldag.

Alltså.... Jag vill bara spela lite innebandy...... :arsele :arsele :arsele

Kör med vävtejp och lim. Glöm inte att stoppa in ett stålrör i skaftet för att styva upp klubban tills nästa gång du ska rappa till någon på smalbenen. :rolleyes:

Bifogat

• tejp.jpg
    tejp.jpg
    29.7 KB · Visningar: 53
Som några andra skrev så har jag aldrig sett en innebandyklubba säljas utan blad, du kan säker beställa en men den kostar nog nästan samma som en klubba med blad, med andra ord sluta snåla och köp en likadan klubba/samma märke så du får använda den på klubban du köper, och kän vilket blad som kännns bäst !!

I vanliga sportaffärer finns som sagt inga lösa skaft att köpa. Antar att det e korpinnebandy du lirar så någon polare borde la ha något skitskaft du kan ta? Annars får du la punga ut med 400-2000 kr för ny klubba :tummenupp

Försök att ta bort bladet först.
Jag slog av bladet å skulle ta bladet från en annan klubba som jag slog av skaftet på, vilket händer väldigt ofta.

Helt jävla omöjligt, lika bra att köpa nytt..

Sticker till Stadium imorgon med min 2-delade klubba och hör med dom, kanske har lite tur med att dom har något skaft liggandes, en chansning.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!