Inlägg

lillalbin

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2019
Ort
söderhamn
Hoj
1999 honda vfr800 honda varadero
Hej. Är ganska ny här. Vill ta upp en sak här. Detta är INGET klagomål. Bara en undran... Klickar ibland på olika trådar och sen får se att dom är Gamla. Flera år ibland. Är det bara jag som undrar.... Annars tycker ja att det här är ett toppen-forum. Tjena.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
För dig som nyreggad är ALLT nytt, även gammalt.

Orkar du inte läsa all samlad visdom över 20 års tid finns det "Senaste aktivitet" att gå till - som bot mot FaceBook-symptom, dvs abstinens när det inte plingar var tredje sekund.
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Hej!
Jag brukar gå på "Hem" knappen (inringad) då får man det senaste...
Men inte OT trådar tror jag

Hem.JPG
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Hej. Är ganska ny här. Vill ta upp en sak här. Detta är INGET klagomål. Bara en undran... Klickar ibland på olika trådar och sen får se att dom är Gamla. Flera år ibland. Är det bara jag som undrar.... Annars tycker ja att det här är ett toppen-forum. Tjena.
De hamnar överst beroende på när det senast skrevs i tråden.
Tips: ifall man hittar en urgammal tråd som passar ens syften så går det jättebra att skriva i den.
MEN: det finns alltid någon dumfan som ska påpeka med "århundradets trådlyft" så det är BRA att först kolla när första inlägget skrevs och när sista inlägget innan det man själv gör skrevs och sedan formulera sig så att det syns att man förstått att tråden är gammal.
(fenomenet kallas "nekropostning" i engelska forum har jag sett för övrigt)

För det ser ganska roligt ut när t.ex en tråd om ifall ricinolja är bättre än fiskleverolja till metanoldrivna tvåtaktare och ämnet diskuterades på 40-talet och man helt ogenerat adderar ett inlägg på slutet som säger "jag tycker Motul 510 funkar asbra i min RD 350!"
 

Raderad medlem 51742

Guest
De hamnar överst beroende på när det senast skrevs i tråden.
Tips: ifall man hittar en urgammal tråd som passar ens syften så går det jättebra att skriva i den.
MEN: det finns alltid någon dumfan som ska påpeka med "århundradets trådlyft" så det är BRA att först kolla när första inlägget skrevs och när sista inlägget innan det man själv gör skrevs och sedan formulera sig så att det syns att man förstått att tråden är gammal.
(fenomenet kallas "nekropostning" i engelska forum har jag sett för övrigt)

För det ser ganska roligt ut när t.ex en tråd om ifall ricinolja är bättre än fiskleverolja till metanoldrivna tvåtaktare och ämnet diskuterades på 40-talet och man helt ogenerat adderar ett inlägg på slutet som säger "jag tycker Motul 510 funkar asbra i min RD 350!"
Jag tror att det där helt enkelt är en mekanism som evolutionen beskaffat oss med för att se till att Goodwins lag upprätthålls, dvs lagen som säger att när en forumdiskussion pågått tillräckligt länge kommer den alltid att urarta till argument om Hitler eller nazismen (eller som i Sporthojs fall, oljor). På detta sätt får vi chansen att hitta gamla trådar som "klarat sig" och se till att även dessa får chansen att spåra ur.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Lite språkpoliseri brukar vi väl ha i trådarna också.
Nä, orkar inte längre. Får jag ont i synnerven - av vad det än må vara - finns det en "Ignore" knapp att använda. Klart användbart i forumdelar där det samlas Q-*, konspis och annat anti-*. Min Ignore-lista är dock rätt kort.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nä, orkar inte längre. Får jag ont i synnerven - av vad det än må vara - finns det en "Ignore" knapp att använda. Klart användbart i forumdelar där det samlas Q-*, konspis och annat anti-*. Min Ignore-lista är dock rätt kort.
Jag har blivit simultantolkare! Översätter till gammaldags svenska utan att bli irriterad. Läser bara det som verkar intressant och låter bli resten, då behövs ingen ignoreralista! :tummenupp

Men visst är det lite kul med gängade bultar och ogängade skruvar? :7peta:hihi
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Läser man i flashbacks mc-tråd verkar pundarligan tycka att vi är barnsliga. Säger absolut inte emot, en komplimang för mig. Om inte reproduktion står högst på agendan lär något annat göra det, typ ha kul.

He-he.... :D Länk? Massa trådar på Flashback, ju.
Måste ligga i touring-avdelningen, med tripp-rapporter och sånt...:dummer:dricka:ätapiller:hojsmilie
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Läser man i flashbacks mc-tråd verkar pundarligan tycka att vi är barnsliga. Säger absolut inte emot, en komplimang för mig. Om inte reproduktion står högst på agendan lär något annat göra det, typ ha kul.

Mc-avdelningen på Flashback finns till bara för att samla alla moppefukkon på ett enda ställe. Allmän hygienåtgärd, som en såndär flugfångare som hänger i ladugårdar.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Mc-avdelningen på Flashback finns till bara för att samla alla moppefukkon på ett enda ställe. Allmän hygienåtgärd, som en såndär flugfångare som hänger i ladugårdar.
Hur har man tid att läsa FB också? :va
Lite synd om moppefuckona lämnar SportHoj om det blivit för mycket :smasha här.
För de försvinner troligen inte från vägarna eller börjar "hålla" hastigheten i sadeln på en "förnuftig" motorcykel...

Och det modärna ordet är kostall! Ladugård är gammaldags svenska. :7peta :hihi :krama
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Fähus, fjös eller fäx ligger ännu bättre till i min mun... :tummenupp

/Gammal stöt
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top