Inkoppling el dragkrok v50 09

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Vart kopplar man in sig. Baklysena eller under instrumentbrädan? Eller beror det vilken elsats man köper?

Mekonomen har både 7-polig och 13-polig plug-in-sats.

7-polig heter 27-92228 och kostar 1165:- plus moms.
13-polig heter 27-92229 och kostar 1725:- plus moms.

Last edited:
7 eller 13 polig är bara uttaget som skiljer det ska väl kopplas in på samma ställe iaf. Jag undrar alltså om man pluggar in kontakter på baklysena eller måste gömma en kabel hela vägen fram till instrumentbrädan. Biltema har tex nån relästyrd elsats. Hur funkar en sån?

7 eller 13 polig är bara uttaget som skiljer det ska väl kopplas in på samma ställe iaf. Jag undrar alltså om man pluggar in kontakter på baklysena eller måste gömma en kabel hela vägen fram till instrumentbrädan. Biltema har tex nån relästyrd elsats. Hur funkar en sån?
Visst är det bara uttaget som skiljer, men du får ändå välja vilken modell du vill ha.
Det brukar sitta en reläbox innanför vänster bakskärm på Volvo, klar att plugga in kontakterna i.
Om du måste aktivera kroken med dator kan jag svara på i morrn, om du nu ville ha nåt svar.

Bilen har backsensorer så ett besök till volvo lär det bli hur som hellst. Eller kan en icke märkesverkstad med rätt progvara fixa det?

Bilen har backsensorer så ett besök till volvo lär det bli hur som hellst. Eller kan en icke märkesverkstad med rätt progvara fixa det?
Vi har Volvos Vida-program men det är ju en bit att åka.
Hör med din lokala verkstad om dom har utrustning.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park